זהבי. הקבוצה כבר לא תלויה בוזהבי במדי מכבי. כובש גם את סין
זהבי. הקבוצה כבר לא תלויה בוזהבי במדי מכבי. כובש גם את סיןצילום: ניר קידר. באדיבות האתר הרשמי מכבי תל אביב

גדול על הליגה הסינית. אחרי ששבר את שיא השערים בעונה אחת בליגת העל הישראלית והגיע לאינסוף תארים ושיאים, המריא ערן זהבי, הווינר הגדול של הכדורגל הישראלי לסין, וכבש במיידי גם שם את האוהדים הרבים והתקשורת כולה.

אחרי שלושער במשחק הגביע של קבוצתו, במהלך השבת שוב הבקיע זהבי במדי קבוצתו גוואנגז'ו הסינית, כשהפעם מדובר בצמד שערים בלבד, אך בהם גם שער הניצחון מול טיאנג'ין טדה הסינית.

שישה שערים בארבעה משחקים יש לזכותו של זהבי בקבוצתו החדשה, ובתקשורת הסינית מהללים את הישראלי. אל הקבוצה הסינית שלו הגיע זהבי באמצע העונה שם, כשהיא דורגה במקום ה-11 בטבלת הליגה, ואחרי ארבעה משחקים במדיה זהבי וגוואנגז'ו כבר במקום השביעי, חמש נקודות בלבד מהמקום השלישי.

הפתיחה הייתה שייכת דווקא לקבוצה האורחת כשזו הבקיעה שער מהיר כבר בדקה ה-7, מפנדל, לאחר נגיעת יד ברחבה.

כעבור 5 דקות בלבד, הקשר הישראלי כבש את שערו החמישי בסין כשהכניע את שוער האורחים בנגיחה, שער ראשון לזהבי בהרכב הפותח של קבוצתו.

12 דקות אחר כך, היה קרוב זהבי לשער נוסף כשבעט כדור חזר מ-20 מטרים, אך שוער האורחים הדף היטב. בדקה ה-39, הצליחו זהבי וחבריו לקבוצה לקבוע מהפך כשפנדל שנשרק לזכותם נכנס פנימה והתוצאה עמדה על 1:2 לזכותם.

חושבים שנגמר? לא בסין. ממש על סף הירידה להפסקה הגיעו האורחים לרחבת גוואנגז'ו וללא הפרעה השוו את התוצאה ל-2:2.

במחצית השניה הגיע זהבי לעוד מספר הזדמנויות אך לא הצליח בניסיונות ההבקעה שלו, עד שהגיעה הדקה ה-89. זהבי קיבל כדור מאגף שמאל, ובניסיון השני שלו הצליח לכבוש את שערו השישי במדי הקבוצה הסינית, ושער ניצחון נוסף בקריירת המשחק שלו, הפעם בליגה הסינית.

בסיום, 2:3 לזהבי וגוואנגז'ו שבמחזור הבא שיתקיים ביום רביעי, יפגשו את היריבה העירונית, ומי שנחשבת לקבוצה הטובה ביותר בליגה הסינית גוואנגז'ו אווגרנדה. מול החבורה של המאמן הברזיאלי לואיס פליפה סקולארי, שכוללת שחקנים כמו ג'קסון מרטינס ופאוליניו, לזהבי עתיד להיות קצת יותר קשה.