מחבל עם מטען חבלה בלב ירושלים

נס בירושלים. כוחות משטרה גדולים הוזעקו הבוקר (ראשון) לרחוב יפו פינת קינג ג'ורג בירושלים בעקבות דיווח שהתקבל ממאבטח הרכבת הקלה על ערבי חשוד עם תיק.

המאבטח שביקש לבדוק את תכולת התיק הבחין במטען והזעיק את המשטרה. כוחות גדולים של משטרת ירושלים שהגיעו לזירה, סגרו את הציר וחבלנים החלו בטיפול במטען.

לאחר בדיקת חבלני המשטרה הוברר כי בתוך התיק נמצאו 3 מטעני צינור מאולתרים שהיו מחוברים להם חוטי הפעלה, טלפון סלולרי וסכינים.

החשוד, ערבי בשנות ה- 20 לחייו תושב יו"ש, נעצר לחקירה במשטרה. צומת הרחובות יפו קינג ג'ורג שנסגר לתנועה נפתח מאוחר יותר עם סיום האירוע.

מפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי פריינטי התייחס לסיכול המוצלח, "הפעילות המקצועית של מאבטח העירייה מנעה פגיעה משמעותית באזרחים חפים מפשע ונזק רב. משטרת ירושלים הפועלת מאז גל הפיגועים בכוחות מתוגברים בכלל רחבי העיר בשיתוף עם כלל גופי הביטחון הוכיחה שוב את חשיבותה וההגעה המהירה של השוטרים לזירה היא פועל יוצא של ההיערכות המחוז בעיר ירושלים ערנותו של המאבטח שהובילה לבדיקת המחבל לפני שהספיק לפעול, לצד הפריסה המבצעית הרחבה של כוחות המשטרה והתגובה המהירה בשטח מנעה פגיעה בחיי חפים מפשע ובהחלט מנעה פיגוע גדול. אנו נמשיך לפעול בפריסה רחבה וההיערכות גבוהה בעיר למען ביטחונם ושלומם של תושבי ירושלים ומבקריה".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת שיבח את פעילות כוחות הביטחון בעקבות לכידת המחבל הבוקר בעיר.

"הבוקר בזכות ערנותם של מאבטחי הרכבת הקלה של עיריית ירושלים נמנע פיגוע גדול. מאבטחי הרכבת הקלה הם חלק ממרקם המגן האנושי הרחב של ירושלים כנגד המחבלים המנסים לזרוע טרור ופחד".

"המסר שלנו לציבור הוא להמשיך בשגרה, לגלות ערנות ולעולם לא להיכנע לטרור. עלינו לרדוף את המחבלים בכל מקום ללא פשרות וללא מעצורים, ובמקביל להמשיך לפתח ולחזק את ירושלים. אנחנו יכולים להתגאות באנשי הביטחון של עיריית ירושלים ובשוטרי ירושלים על המסירות הגדולה ועל הנכונות לסכן את חייהם על מנת לשמור על תושבי ירושלים. תודה לכם בשם תושבי העיר", הוסיף ברקת.