בית הדין הרבני
בית הדין הרבניצילום: פלאש 90

הליגה נגד השמצה (ADL), אחד הארגונים היהודים המשפיעים בארה"ב, פרסמה הודעת גינוי להחלטת בית הדין הרבני הגדול בישראל בעניין הגיור שעשה הרב יחזקאל לוקשטיין מניו יורק.

נזכיר כי בית הדין נמנע בשבוע שעבר מלהכיר בגיור שעשה הרב לוקשטיין, ובמקום זאת פעל לבצע לאשה "גיור לחומרא".

"החלטת בית הדין הרבני הגדול שאינה מכירה בסמכותו של הרב לוקשטיין היא סטירה בפרצופם של מיליוני יהודים בארה"ב וברחבי העולם", מסר ג'ונתן א' גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה.

לדבריו, "אחיזת הצבת שהרבנות מפעילה בישראל בנושאי המעמד האישי היא בעייתית כבר מזה זמן, בייחוד בכל האמור בסירובה להכיר בסמכותן של קהילות יהודיות שאינן אורתודוכסיות".

גרינבלט הוסיף, "הדבר מזיק לתדמיתה של מדינת ישראל כביתם של היהודים".

קרול נוריאל, מנהלת המשרד הישראלי של הליגה נגד השמצה, ציינה "החלטת בית המשפט לדחות את הגיור של הרב לוקשטיין, אחד מן הרבנים האורתודוכסיים המכובדים והמוערכים ביותר למעלה מחמישה עשורים, מדגישה עד כמה הרבנות איבדה קשר עם הרוב המכריע של היהודים בישראל ומחוצה לה".

"אנו מפצירים בממשלת ישראל לנקוט אמצעים כדי לטפל בבעיה הגוברת, כולל צעדים שיגבילו את שליטתה של הרבנות בנושאי מעמד אישי", הוסיפה.

הליגה נגד השמצה הביעה בעבר דאגה ביחס לסוגיות שונות סביב הרבנות ובנוגע להחלטותיה המטילות ספק בסמכותם של רבנים אורתודוכסיים, ועשויות לעתים קרובות להרתיע צעירים יהודים רבים מפני אימוץ אורח חיים יהודי מסורתי יותר.