אוהדי בית"ר מאיימים: ניכנס למשחק בכח

אחרי שניצחו במשחק הראשון את הקפריסאים בתוצאה 1:0, משחק הגומלין של הירושלמים מעורר סערה בקרב אוהדי הקבוצה. הסיבה: חדירה לפרטיות

נרי וייס , י"א בתמוז תשע"ו

אוהדי בית"ר. (למצולמים אין קשר לכתבה)
אוהדי בית"ר. (למצולמים אין קשר לכתבה)
צילום: באדיבות האתר הרשמי של הקבוצה

"לא ניתן לאף אחד להישאר מחוץ ליציע", כך מאיימים אוהדי קבוצת הכדורגל של בית"ר ירושלים, בעיקר אלה המזוהים עם ארגון האוהדים הקיצוני, 'לה-פמיליה'.

איום זה של האוהדים הירושלמים מגיע על רקע החלטת הנהלת אומוניה ניקוסיה הקפריסאית, כי אוהד בית"ר שירצה לרכוש כרטיס למשחק הגומלין בין הקבוצות שיתקיים בהמשך השבוע בניקוסיה שבקפריסין, יצטרך להציג בנוסף לדרכונו וכרטיס הטיסה שלו גם את המקום בו ישהה במדינה לפני המשחק ולאחריו.

החלטה זו של המועדון הקפריסאי עוררה את חמת זעמם של הירושלמים, שהבטיחו מעל חשבונות הפייסבוק השונים כי הם ישחזרו את מה שהיה במשחק מול שרלרואה הבלגית בעונה שעברה כשמהומה שפרצה ביציעי אוהדי הבית"רים הביאה לקבוצה עונש כבד.

בחשבון הפייסבוק של הארגון נכתב כי בעקבות בקשתם המוגזמת והלא חוקית של הנהלת הקבוצה הקפריסאית, יגיעו כלל אוהדי בית"ר לקופות האצטדיון ביום המשחק במטרה לרכוש כרטיס במקום ולא ברכישה מוקדמת כמבוקש. עוד אמרו בארגון האוהדים כי "גם אם ייגמרו הכרטיסים, לא ניתן לאף אחד להישאר מחוץ ליציע!!".

"בניגוד לאוהדי ניקוסיה הארנבים שהתחבאו בטדי בתוך האוטובוס עם הראש למטה אנחנו מתכוונים להגיע לקפריסין בראש מורם ולצבוע את כולה בצהוב!", כתבו בהודעתם ראשי האוהדים הירושלמים. "תהיה שיירה של כל אוהדי ביתר עם או בלי כרטיס וכולם ייכנסו ביחד בדיוק כמו שבבלגיה אף אחד לא נשאר בחוץ גם אם לא היה לו כרטיס כך יהיה גם בקפריסין, לא משאירים אף אוהד ביתר מאחור".

בתחילה חשבו אוהדי הירושלמים כי הודעת המועדון הירושלמי בדבר הצורך הקפדני הגיע מטעמה של הקבוצה או חברת הכרטיסים בכדי להימנע מנזק עתידי אפשרי, אך לאחר זמן קצר הבינו האוהדים כי מדובר בהחלטה שהגיעה היישר מהקבוצה היריבה מקפריסין, מה שעורר יותר את חמת זעמם של האוהדים. "אנחנו לא מתכוונים לשתף פעולה עם הטמטום הזה וקוראים לכולם לא להיכנע לחדירה הזאת לפרטיות שלנו ולחופש שלנו, את הכרטיסים שלנו נקנה בקפריסין בקופות, וגם אם ייגמרו הכרטיסים לא ניתן לאף אחד להשאר מחוץ ליציע!! כוחנו באחדותנו", כתבו בהודעתם ראשי הארגון.

לדברי ראשי הארגון, הוראה זו של הקבוצה הקפריסאית מנוגד לחוק, שכן מדובר בהחזקת מידע אישי על אזרחים בניגוד לחוק הגנת הפרטיות וללא עמידה בתנאים הקבועים בחוק מאגרי המידע. בעמותת האוהדים הירושלמים מיהרו להגיש תלונה כנגד חברת הכרטיסים, כששלחו תלונות שכאלה למחלקת האכיפה ברשות למשפט טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים.

מוקדם יותר הוציאה הקבוצה הירושלמית נהלים ומספר דגשים לקראת משחק הגומלין של הירושלמים מול הקפריסאים, משחק אליו מגיעים הירושלמים עם יתרון קטן כשניצחו במשחק הראשון שהתקיים ביום חמישי האחרון באצטדיון טדי שבבירה בתוצאה 0:1.

כאמור, בין הדגשים והדרכים לקניית כרטיסים למשחק הגומלין שיתקיים ביום חמישי בשעה 19:30 שעון ישראל, באצטדיון GSP שבניקוסיה נאמר כי אופן ביצוע הרכישה יתקיים רק במכירה מוקדמת במשרד הכרטיסים "לאן".

עוד נאמר בהודעת הקבוצה כי כל כרטיס שנרכש מחויב למסור מספרי דרכונים, מספרי טיסות ומיקום שהייה בקפריסין. רק מי שישלח את הפרטים כולם כרטיסו למשחק יאושר, כתבו במועדון הירושלמי.

עוד כתבו שם כי איסוף הכרטיסים יהיה אך ורק בקופות האצטדיון שבניקוסיה עם הצגת דרכון בלבד וכי לא תהיה מכירת כרטיסים ביום המשחק באצטדיון עצמו.

בבית"ר אמרו כי "מועדון הכדורגל בית”ר ירושלים מבקש מאוהדיו לזכור כי הם מייצגים את המועדון ואת מדינת ישראל ועל כן יש להתנהג בהתאם להוראות על מנת לא ליצור פרובוקציות מיותרות".
"הוכחתם לא פעם אחת שאתם המנוע והדלק של הקבוצה", כתבו במועדון הירושלמי בהודעתם לאוהדיהם בניסיון למנוע השתוללות והתנהגות שעשויה להביא לעונשים כבדים על הירושלמים, "הדחיפה והתמיכה שלכם בקפריסין חשובה מאין כמוה".

מעמותת האוהדים הירושלמים נמסר כי: "הדרישה לקבלת צילומי דרכון ומיקום הלינה לאוהדים שיצאו לקפריסין ומבקשים לרכוש כרטיס למשחק על פי בדיקת עמותת האוהדים אינה חוקית. על פי חוק, מסירת צילום דרכון לגורם מסחרי מחייבת אמצעי אבטחה קפדניים להגנה על התיעוד שמנפיקה מדינת ישראל. החזקת מאגר נתונים שכזה מחייבת רישום מאגר במשרד המשפטים, שכולל הרשאה לכל פריט מידע. מבירור עם משרד המשפטים חברת "לאן" אינה מחזיקה באישור שכזה ולפיכך היא מפרה את חוק הגנת הפרטיות וחוק מאגרי המידע. אנחנו קוראים למשרד "לאן" לחדול באופן מידי מהדרישה לצילומי דרכון ובטח לא להעביר לידי גורמים במדינה זרה. לפיכך, אנו קוראים לקהל האוהדים שלנו לא לרכוש כרטיסים ולא להיענות לדרישה הנ"ל עד לבדיקת כל העובדות בקשר לסוגיה".


‫הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: neri@inn.co.il