הכל וואקף. עבאס וממשלת הרש"פ
הכל וואקף. עבאס וממשלת הרש"פצילום: פלאש 90

ברשות הפלשתינית מאמצים את הטרמינולוגיה הדתית של חמאס בהתייחס לסכסוך עם ישראל וקובעים כי כל אדמת פלשתין, כלשונם, היא אדמת הקדש מוסלמי, אדמת וואקף, אדמה שלא ניתן לוותר עליה.

בשיעור שהועבר בטלוויזיה הרשמית של הרש"פ נקבע כי "כל גרגר עפר בפלשתין הוא שלנו. מעמדה של חברון הוא חלק ממעמדה של פלסטין,שכן חברון היא חלק אינטגרלי מן האדמה הפלשתינית, כמו מעמדה של נצרת בעינינו, עכו, חיפה ויפו. כל גרגר עפר בפלשתין הוא חלק מפלשתין המבורכת והמקודשת, שהיא הקדש אסלאמי (ווקף). לפיכך אסור לוותר אפילו על גרגר עפר".

במכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' המתרגם את הדברים ומדווח עליהם מציינים כי המשמעות של הדברים היא כי אסור על הפלשתינים מבחינה דתית לקבל את קיומה של ישראל בכל גבולות שהם, משום שזו תהיה פגיעה בהקדש אסלאמי.

לדברי חוקרי המכון הנהגת ישראל צריכה להתייחס ברצינות למשמעויות של אידיאולוגיה זו. "אם הרש"פ מסרבת להכיר בזכות הקיום של ישראל בשם לאומיות ערבית או פלשתינית, הרי שהגישה הזו עשויה להשתנות עם חתימת הסכם שלום.

"לעומת זאת, אם הרש"פ מלמדת שהשטח של מדינת ישראל הוא אדמת הקדש אסלאמי (ווקף), ולכן ההכרה בזכות קיומה ישראל אסורה מבחינה אסלאמית, הרי שלא נותר מקום לפשרה, הכרה או שינוי".

עוד מוסיפים שם ואומרים כי "הצהרה זו, שלפיה הרש"פ מנועה מבחינה אסלאמית לקבל את קיומה של ישראל, היא חזרה על אותו מסר ואותה פסיקה אסלאמית אשר הוכרזו מפי שניים ממנהיגי הדת הבכירים ביותר ברש"פ, שניהם אסלאמי שעליו הכריזו שניים ממנהיגי הדת הבכירים ביותר ברש"פ, שניהם מונו על ידי מחמוד עבאס".