שלמה רינדנאו ז"ל
שלמה רינדנאו ז"לצילום: באדיבות המשפחה

החייל הבודד, סמל שלמה רינדנאו ז"ל, שנהרג אתמול בתאונת פיצוץ רימון הרסס במוצב צה"ל בחרמון, יובא היום (שני) למנוחות בבית העלמין נצר חזני-יסודות.

מסע ההלוויה של סמל רינדנאו ז"ל יצא מבית הכנסת בישוב נצר חזני בשעה 15:00. משפחתו וחבריו מבקשים מהקהל הרחב להגיע וללוות את החייל הבודד בדרכו האחרונה.

סמל ראשון חוסאם טאפש ז"ל, נהג המילואים שנהרג גם הוא בתאונה המבצעית אתמול, יובא למנוחות הבוקר בשעה 11:00 בבית העלמין בכפרו, בית ג'אן.

סמ"ר חוסאם טאפש
סמ"ר חוסאם טאפשצילום: פייסבוק

מתחקיר ראשוני של התאונה המבצעית הקשה שגבתה את חייהם של השניים והביאה לפציעתם של שלושה חיילים נוספים, עולה כי בסמוך למחסום מג'דל שמס, המחסום התחתון של הר החרמון, נעצר ג'יפ מסוג "דוד" במרחק של מטר וחצי מהקיר. נהג הרכב, חייל בשירות מילואים בתנאי קבע, ירד מהג'יפ והחזיק בידו רימון מסיבה לא ברורה.

לפי התחקיר, הנהג הקיף את הרכב והתקרב לדלתו הפתוחה כשהרימון בידו. זמן קצר לאחר מכן אירע הפיצוץ, שכתוצאה ממנו נהרגו הנהג וחייל מהמוצב שלא שהה ברכב. המפקד נפצע באורח בינוני ושני חיילים נפצעו קל. נבדקת אפשרות אם התנהל ויכוח בין הנהג למפקדו בטרם אירע הפיצוץ.

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אביב כוכבי, מינה צוות מומחים בראשות מפקד חטיבת "אלכסנדרוני", אלוף-משנה יואב ירום, לתחקור האירוע ולבחינת נסיבותיו. מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל משתתף בצער המשפחות השכולות וימשיך ללוותן.