ריבלין ונשיא פרגוואי
ריבלין ונשיא פרגוואיצילום: מארק ניימן / לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ערך הבוקר (שני) קבלת פנים ממלכתית לנשיא פרגוואי, הוראסיו מנואל קארטס חארה, המקיים ביקור ממלכתי בישראל.

יצוין כי זהו ביקור ראשון של נשיא פרגוואי בישראל. נשיא פרגוואי התקבל בטקס רשמי במהלכו הושמעו המנוני שתי המדינות, שני הנשיאים סקרו את משמר הכבוד הצה"לי ובסיום הסקירה נשאו הצהרות משותפות.

"הביקור הזה הוא ביקור היסטורי, ביקור ראשון של נשיא פרגוואי כאן בישראל", פתח נשיא המדינה את דבריו, והמשיך "פרגוואי הייתה ועודנה ידידה אמתית של ישראל, מאז הקמתה של מדינת ישראל ואפילו בימים שלפני כן כאשר תמכה בהקמתה של ישראל בכ"ט בנובמבר 1947. אנחנו רואים בשמחה את הידוק הקשרים בין המדינות ואני מקווה שביקורך כאן יעמיק את היחסים הטובים ממילא".

"מאז הפתיחה מחדש של השגרירות שלנו בפרגוואי, היא מהווה ראש גשר חשוב למכלול הפעילות של ישראל מול אמריקה הלטינית בכלל ו'מרקוסור' (השוק המשותף של מדינות אמריקה הלטינית) בפרט." ציין הנשיא והוסיף: "בשנים האחרונות אנחנו מצליחים להדק ולחזק את הקשר בינינו במגוון תחומים: כלכליים, מדעיים, טכנולוגיים, עסקיים וביטחוניים. כיום, ישראל עוזרת למדינות רבות בפיתוח וניצול יעיל של מקורות מזון. ישראל יכולה ורוצה לממש את ניסיונה בפיתוח תשתיות חקלאות גם בפרגוואי שהינה מדינה עם אדמה פורייה. הניסיון, הידע ושיתופי הפעולה יכולים ליצור שינוי עולמי. פרגוואי היא מדינה צעירה, כמו ישראל עתידה לפניה".

נשיא המדינה איחל לנשיא פרגוואי ביקור מוצלח ופורה, סיים את דבריו ואמר "אני מקווה שמעבר למפגשים הרשמיים תבקר בירושלים, העיר הקדושה לשלש הדתות, ותסייר בארץ ישראל ארץ התנ"ך. כאן אפשר לגעת בהיסטוריה".

צילום: מארק ניימן / לע"מ
צילום: מארק ניימן / לע"מ

נשיא פרגוואי, הודה לנשיא ריבלין על קבלת הפנים החמה ואמר "זוהי נסיעה מרגשת והיסטורית לכולנו, ואנו נרגשים ושמחים מאוד לבקר בישראל, ידידתה של פרגוואי". נשיא פרגוואי הוסיף "ביקורי זה הוא הזדמנות לחיזוק הקשרים בינינו שמקורם בלידתה של ישראל אבל לא פחות בזכות הערכים המשותפים שלנו".

"ישראל בולטת ביכולותיה מבחינה חקלאית מדעית וטכנולוגית". אמר נשיא פרגוואי, "אנו מעוניינים לעסוק בהעברת ידע וטכנולוגיה שיתרום לפיתוח של ארצנו והאוכלוסייה הצעירה שלה. פעמים רבות אנחנו מסתכלים על נתוני סחר ומִספַּרים ולא מסתכלים מספיק על הערכים המשותפים לנו. אנו המדינה שהצביעה עבור הקמת מדינת ישראל ב-1947 אבל אנחנו הרבה יותר מזה. ואלו בהחלט לא חדשות טובות שזהו ביקור ראשון של נשיא פרגוואי בישראל, ועל כן ביקורי זה חשוב אף יותר".

לאחר מכן קיימו השניים פגישת עבודה במסגרתה דנו בקידום שיתוף הפעולה בין ישראל ופרגוואי. מאוחר יותר הערב יארחו נשיא המדינה ורעייתו, את נשיא פרגוואי לארוחת ערב ממלכתית. בפתח הארוחה יישאו שני הנשיאים נאומים.