הוקרה למפקד המחוז
הוקרה למפקד המחוזצילום: הולצברג

מפקד מחוז ירושלים של המשטרה ניצב יורם הלוי קיבל אות הוקרה ותורה מרבני הרובע היהודי על השינוי הדרמטי בשמירת השקט הביטחוני במהלך ימי הרמאדן.

את האות שמאחוריו עומדים רבני הרובע היהודי ותושביו העניק להלוי אפרים הולצברג עמו שוחחנו ביומן ערוץ 7, והוא מתאר כיצד "בכל השנים ברמאדן הרובע נראה היה כמו שכונה בעזה. אנשים חששו לחזור הביתה, צעקות 'אללא אכבר' ו'איטבח אל יהוד' בכיכר החורבה, הרובע היה נטוש ללא משטרה, היו עוקרים מזוזות, סטירות לילדים, דחיפות ועוד".

לעומת התחושות הקשות ההן, מספר הולצברג, "פתאום השנה בכל פינה יש משטרה ואנשי מג"ב. דאגנו שילדי הרובע נתנו להם שתייה וקפה. בעבר פניתי למפקדים ולא נעניתי. השנה שילוב של לב יהודי וראש, מי שהיה בעבר מפקד הימ"מ. נהייתה שכונה חדשה. הצעדים שלנו הקנו לנו תחושת ביטחון".

מוסיף הולצברג ומציין כי מאחורי ההחלטה להעניק להלוי את אות ההוקרה עומדים רבנים מכל המגזרים ובהם הרב נבנצל, הרב טאו, הרב שלום כהן, הרב אביחי ואחרים. בדבריו הוא מציין כי זו אמנם שנתו הראשונה של ניצב הלוי בתפקידו כמפקד המחוז, אך מאחר ובעבר היה מפקד תחנת הקישלה הטענות ודרכי הפתרונות היו ברורות לו.

"נפגשתי אתו עם אריה קינג כממונה על ביטחון וחירום בעירייה. פרסנו בפניו את כל הבעיות והוא נתן מענה לכל הבעיות. אין לנו מילים. הוא היה מפקד הקישלה ומכיר כל אבן ופינה בעיר העתיקה, ולכן לא הצטרכנו לדבר אליו כמו אל תייר. אין לנו מילים על מה שהוא תרם לתחושת הביטחון בחודש הרמאדן".