דגלי ה"קהילה" במרכז הבירה
דגלי ה"קהילה" במרכז הבירהצילום: אפרים הולצברג

מול בית הכנסת הגדול 'היכל שלמה' בירושלים ניתלו הבוקר (ראשון) דגלי הגאווה, שלושה ימים לפני המצעד המתוכנן בעיר.

הפעיל הירושלמי אפרים הולצברג מתקשה לעכל את ההחלטה לתלות את הדגלים בעיקר במקום שהפך לסמל לקדושתה של העיר.

"מילא ברחוב אגרון כשהם עוברים שם", אומר הולצברג ביומן ערוץ 7 ותוהה, "שיתלו ביום חמישי בבוקר, אבל למה הבוקר? מה זה, מקדימים למצוות? מול היכל שלמה, סמל בירושלים, בית הכנסת הגדול".

ממשיך הולצברג, המקפיד לציין כי אינו נאבק בתנועות הלה"טבים אלא רק נאבק על שמירת קדושתה של העיר, לומר כי בעוד דגלי מחנה ישראל מסמלים את השבטים, "כאן לקחו אנשים שצריך להתפלל עליהם, אנשים שבגלל מעשים כשלהם אירוע המבול, ומנופפים בדגל שלהם".

"לפני הרבה שנים אני וידיד שלי, שר החינוך דאז יצחק לוי, בהפרש של כמה שנים הלכנו למינה צמח וביקשנו לעשות סקר אצל תושבי ירושלים אם מעוניינים במצעד כזה. התברר שלמעלה מתשעים אחוזים מתנגדים. זה לא מתאים לירושלים שהיא עיר הקודש שאליה מתפללים מכל מקום בעולם. זו עיר קדושה כל כך אבל התרגלנו ונהיינו אטומים".

הולצברג מספר כי הבוקר יצר קשר עם לשכת הרבנים הראשיים וציין שהיכל שלמה אינו מתאים להנפת הדגלים הללו - ושם הפנו אותו לרב שטרן, רב העיר שהבטיח לו שיפנה לראש העיר או לבית הפתוח שיורידו את הדגלים לפחות ליד היכל שלמה.

"לפני 12 שנה כשאולמרט החל את המצעד הזה, הלכתי לרב אלישיב ואמרתי לו 'ראה מה קורה פה'. אמר לי שהוא שמע ממישהו שהמצעד בוטל. פניתי לאורי מקלב שהראה לי את מסמכי העירייה שמעידים על זה שהעירייה חוגגת את העניין בפעם הראשונה. הרב אלישיב נדהם ושאל מה אני רוצה ממנו. אמרתי שישלח אותי לרב עובדיה.

"שאל אותי מה אוכל לעשות. אמרתי שיזעזע את כסאו של אולמרט. אמרתי לו שיש לו הרבה ערוצי קודש, שידבר נגד הדבר הזה. הרב עובדיה פנה לאלי ישי ואמר 'אלי, תזכיר לי שבבחירות נבחר ראש עיר אחר'. אמרתי לו 'כבוד הרב, מי אמר שהרב יישאר בירושלים. הרב יצא נגד זה, אבל לא באופן משמעותי. אמרתי שאם זה לא יהיה בשנה הראשונה זה יהיה לרוטינה".

הולצברג מוסיף כי "בבאר שבע ישנו הרב יהודה דרעי, קנאי גדול לקדושת העיר, וחברי מועצת העיר שאכפת להם מקדושתה של ירושלים. בירושלים חוץ מאריה קינג חשובים להם רק הכיסא והמשכורת. לא בוערת להם קדושתה של ירושלים".