דנון נואם בפני מועצת הביטחון
דנון נואם בפני מועצת הביטחוןצילום: יח"צ

ימים ספורים לאחר שהממשל בטהרן ביצע ניסוי נוסף בטיל בליסטי המסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני, הגיש היום (שני) מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון דו"ח מיוחד למועצת הביטחון של האו"ם שבו נקבע כי האיראנים מפרים את הסכם הגרעין.

הדו"ח הוכן במלאת שנה להחלטת מועצת הביטחון 2231 - אשר אימצה את ההסכם בין טהרן למעצמות - והטילה מגבלות על איראן. נקבע בו איראן מפרה את ההחלטה באופן גס ובוטה. "פעולותיה של איראן לא עומדות בקנה אחד עם החלטת מועצת הביטחון", כך על פי האחת המסקנות שעלו בו.

המסמך התייחס גם לדיווחים אודות ההתעלמות הבוטה של איראן מהמגבלות החלות עליה בתחום איסורי נסיעה של אישים איראניים כדוגמת מפקד כוח אל קודס - אשר על פי הדיווחים נצפה בעיראק בעת האחרונה.

בנוסף, התייחס הדו"ח לדיווח של ארה"ב לפיו איראן ניסתה להבריח נשק לתימן באמצעות ספינה שנתפסה בסופו של דבר. כזכור, בחודש מרץ השנה איראן ביצעה ניסוי בטיל בליסטי וכתבה על הטיל, "ישראל צריכה להימחק מעל לפני האדמה".

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון אמר בדיון של מועצת הביטחון היום כי "ניסוי הטילים האיראני מהימים האחרונים מוכיח שאיראן שוב פועלת בניגוד להחלטות מועצת הביטחון. אסור לקהילה הבינלאומית לטמון את ראשה בחול ולהסתפק בדיבורים מול איום הטילים האיראני".

דנון הוסיף, "חברות המועצה חייבות להבין שפעולותיה של איראן לא רק עומדות בניגוד להחלטת מועצה, אלא מהווות איום ממשי על ישראל, על המזרח התיכון, ועל העולם החופשי כולו".