המשפחה היא האתגר של עם ישראל

בבנייני האומה בירושלים מתקיים בימים אלה (שני, שלישי ורביעי) כנס בניין שלם. אלפי נשים מרחבי הארץ וממגזרים שונים הגיעו לשמוע הרצאות ושיעורים בנושא המשפחה היהודית.

הרב אוהד תירוש, ראש מכון בניין שלם המנהל את הכנס זו השנה ה-18, סיפר, "החשיבות המרכזית שחשוב להדגיש אותה במיוחד בימים האלה היא שלעם ישראל יש משפחה יהודית. משפחה יהודית זה דבר עתיק, לא אנכרוניסטי, עתיק, ארוך יומין וחזק. זאת לבנת היסוד של עם ישראל. הבנייה הנכונה של המשפחה נעשית על ידי שימוש בכל הכלים המודרנים מצד אחד ועם כל העומק של האמונה והמסורת והמבט הארוך של עם ישראל. זו ממש רפואה לחברה שלנו היום".

הרב תירוש הסביר על חשיבות של הכנס ועל הביקוש העצום לתכנים שהוא מציע, "צריך להנכיח היום מחדש ערכים של נאמנות של משפחה של שביתה ושל טהרה של הגוף ושל הנפש, המון ערכים שכל מי שרוצה קשר וקרבה, משפחה וחינוך צמא להם. אלפי נשים מכל גווני הציבור הדתי לאומי פשוט באות לפה ולומדות את הבית שלהן, לומדות ערכים לומדות כלים, זה פשוט דבר מדהים".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שהגיע להשתתף בכינוס המרכזי אמר, "המשפחה היום היא אחד האתגרים החשובים ביותר במדינת ישראל, זה אתגר יהודי בראש ובראשונה = אתגר חברתי ואתגר כלכלי. לא ברור למה אין תכנית ממשלתית גדולה לקידום המשפחה זו צריכה להיות השאיפה שלנו, ומדינת ישראל צריכה להשקיע הרבה מאוד בחינוך והקניית כלים כבר מגיל גן בית ספר ותיכון. מכון בניין שלם הוא פורץ דרך".

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, נאם בפני הנשים והדגיש את חשיבותה של האישה בהעמדת המשפחה היהודית, "יסוד הרוח במשפחה היהודית היא האישה. והיסוד של המשפחה הוא יסוד קיומו ונצחיותו של העם היהודי".

שר החינוך תיאר ושיבח את מהפכת לימוד התורה הנשי, "בעשרים השנים האחרונות אנחנו עדים למהפכה של ממש בלימוד התורה של נשים. נשים לומדות ומחדשות מחפשות עומק נפתחות מדרשות בהיקפים שמעולם לא היו בתולדות העם היהודי. מעולם לא היה מצב של לימוד תורה בהיקף כל כך גדול של נשות ישראל. אבל כשנשים לומדות תורה היא מקבלת משמעות מיוחדת. התורה שונה באופן מסוים מהתורה הנלמדת בהווית בית המדרש, לימוד תורה של נשים זה לימוד תורה מחוברת לחיים, תורה שנמצאת בזוגיות, בהורות ומחוברת לפרטים הקטנים".

בנט גילה למשתתפות הכנס כי אשתו, גילת, משמשת כמדריכת הורים, "מתוך החוויה הזאת אני למד שצריך ללמוד את זה. על כל כך הרבה דברים אנחנו מבקשים רישיון - רישיון לנשק, רישיון נהיגה - אבל אין דרישת רישיון להורות או למשפחתיות, אבל זה עולם ומלואו שצריך להשקיע בו. וכאן כל אחת מכן בחרה להשקיע ימים של לימוד תורת המשפחה - וזו ברכה עצומה".

ד"ר חנה קטן, המרצה בכנס אך נהנית מאוד גם מהשתתפות בו אמרה, "אני יכולה להגיד על עצמי שאני מחכה לכנס הזה שנה שלמה. קודם כל החוויה החזקה של לפגוש כל כך הרבה נשים עוצמתיות, שמחות, משקיעות בעצמן ובמשפחה זו חוויה מרוממת. כל הכנס הזה מתוכנן לפרטי פרטים כדי להעצים את המשפחה ולכל כיתה אליה נכנסתי היו שם נקודות מדהימות".

ד"ר קטן סיפרה שבכל שנה היא מזמינה את בנותיה לכנס, "שבע הבנות שלי משתתפות בכנס הזה, את כולן אני מזמינה ואומרת להן, על זה אתן לא מוותרות".