ניר ברקת
ניר ברקתצילום: הלל מאיר

ראש העיר ירושלים ניר ברקת שהודיע כי לא ישתתף ב"מצעד הגאווה" שיתקיים מחר (חמישי) בבירה, בשל פגיעה ברגשות הדתיים והחרדים, מבהיר כי הוא תומך בזכויות קהילת הלהט"ב.

"ירושלים לא תהיה באר שבע. אני תומך באופן מלא בזכות של הקהילה הלהט"בית לצעוד בירושלים", אמר ברקת. ''מחר באופן אישי אגיע להניח פרח במקום בו נרצחה שירה בנקי ז"ל. אמשיך להילחם בחירוף נפש על זכותם לצעוד וגם על תקציבים, תמיכה ושיתוף פעולה מלא מהעירייה''.

הוא סיפר כי ארגון ''הבית הפתוח'' בירושלים קיבל השנה תמיכה כספית חסרת תקדים של מאות אלפי שקלים. ''לראשי הקהילה בעיר דלת פתוחה אצלי ואנחנו מקיימים קשר קבוע ורציף, כולל פגישה שערכתי אתמול איתם ועם הוריה של שירה בנקי ז"ל''.

לדבריו, לכל אדם זכות לחיות בירושלים ולצעוד בה ללא אפליה. ''ירושלים לא תקבל אלימות, לא פיזית ולא מילולית שמנסה לאיים על מרקם החיים המשותפים בה ואמשיך לצאת בכל הכח נגד כל גילוי של הסתה''.

ברקת הוסיף, ''זה לא סוד שיש אנשים שנפגעים מהמצעד, אך זה כמובן לא אומר שלא ניתן לקיים אותו. המצעד יתקיים בירושלים ללא תירוצים וללא משוא פנים.

''אני כראש עיר של כולם שמכבד את כלל האוכלוסיות בירושלים בוחר לפועל באפיקים אחרים ומגוונים למען הקהילה והמעשים שלנו מדברים בעד עצמם. נמשיך להוציא מירושלים בשורה של סובלנות, קבלת האחר, התחשבות ואהבת חינם".

דגלי גאווה בחוצות ירושלים. ארכיון
דגלי גאווה בחוצות ירושלים. ארכיוןצילום: יונתן סינדל. פלאש 90

כאמור, ראש העיר ירושלים הודיע כי אין בכוונתו להשתתף ב''מצעד הגאווה'' המתוכנן להתקיים מחר (חמישי) ברחובות הבירה.

"לא אצעד, כי אני לא רוצה להיות שותף לפגיעה בציבור החרדי ובציבור הדתי־לאומי", אמר ברקת ל''ידיעות אחרונות''. עוד הוסיף והבהיר כי לצד היחס שהקהילה מקבלת מהעירייה עליה להבין כי מהלכיה פוגעים בציבור הדתי.

''אתה בא בעצם ומבקש ממני להיות שותף לפגיעה בציבור החרדי והדתי־לאומי. ואני אומר לא, אני לא רוצה לפגוע בציבור הזה. כראש עיר אני מייצג את כולם, ולכן אני לימינם של ראשי הקהילה בזכויות שלהם ואעשה הכל כדי לאפשר להם לממש אותן".