אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, זימן לבירור את מפקד גלי צה"ל ירון דקל בעקבות התכנית ששודרה אמש (שלישי) בתחנה על המשורר הערבי מחמוד דרוויש כחלק מסדרת תוכניות על "טקסט ישראלי מכונן" במסגרת האוניברסיטה המשודרת.

ליברמן אמר כי ״על פניו נראה שמדובר בעניין חמור שבו מי שכתב טקסטים נגד הציונות שמשמשים עד היום כדלק לפעולות טרור נגד מדינת ישראל זוכה שהתחנה הצבאית תכלול אותו ואת יצירותיו כחלק מטקסטים מכוננים של החברה הישראלית יחד עם 'ירושלים של זהב' ו'מגש הכסף'.

''ברור מאליו שזה דבר שמהווה ליקוי מאורות ולא ניתן לעבור על כך לסדר היום״, הבהיר שר הביטחון.

אמש תקפה שרת התרבות מירי רגב את תחנת הרדיו גלי צה"ל, בעקבות התכנית עם משורר הנכבה הפלסטיני מחמוד דרוויש.

"גל''צ ירדה מהפסים", אמרה רגב, "תחנה ציבורית במשרד הביטחון לא יכולה להרשות לעצמה להעצים ולפאר את הנרטיב האנטי ישראלי במסגרת תוכנית רדיו שתכליתה עיסוק ב- 'טקסטים מכוננים של הישראליות'".

"מחמוד דרוויש איננו ישראלי", קבעה. "הטקסטים שלו אינם ישראלים ומהותו התנגדות לערכים המרכזיים של החברה בישראל".

ירון דקל
ירון דקלצילום: פלאש 90

לדברי רגב, "עלינו להלחם בתכני ההסתה הפלסטינים שמופיעים בספרי הלימוד ובאמצעי התקשורת שלהם ולא לתת להם במה נוספת במימון ציבורי, בתחנה צבאית".

"לא יתכן שהציבור יממן תחנת שידור הפוגעת ברגשותיו ונותנת במה לנרטיב פלסטיני המתנגד לעצם קיומה של ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית", הוסיפה שרת התרבות, "אני קוראת שוב לשר הביטחון ליברמן לעשות סדר. חייבים להוציא את גל"צ ממערכת הביטחון".