הגן הבוטני
הגן הבוטניצילום: ניר ווילד

מי לא רוצה להפוך לדמות בסיפורי האגדות? להתהלך ביער המסתורי עם מספר הסיפורים ולפגוש את הפיה הקסומה והשדונים הקטנטנים? לפתור חידות וליהנות מחוויה מהאגדות?

במהלך חודשי יולי אוגוסט מתקיים בגן הבוטני בירושלים חוויה לילית מרתקת בשביל התגליות שבגן. עם רדת החשיכה יהפוך המקום לגן קסום עם אוירה מופלאה ומרתקת, מלאת צלילים, סיפורים, משחקים והפעלות למבקרים.

לראשונה בארץ מוזמן קהל המשפחות 'להיכנס לאגדות' ויחד עם הילדים ליהנות מחיוויה לילית מרתקת בגן הבוטני ובשביל התגליות שיהפוך למסלול מתפתל המשתרע לאורך מאות מטרים, טומן בחובו פינות חמד מפתיעות בהם יתרחשו מפגשים מפתיעים עם דמויות שמסמלות את חוויית הילדות הגדולה מכל – האגדות.

בגן ימתינו למבקרים דמויות מסיפורי האגדות ביניהם: שדונית שובבה, גמד מכרות חרוץ, פיה קסומה, מספר סיפורים ועוד שילוו את הילדים בשביל התגליות שהואר בתאורה קסומה ומיוחדת ואפקטים של גחליליות, הקרנות על צמרות העצים והצמחים באזור, מסיקה וצלילים קסומים שקיימים רק באגדות.

את פני המבקרים יקבל מספר הסיפורים שיעניק לכל אחד כתב חידה ומפה. הילדים יוכלו להצטלם עם דמויות מהאגדות ולבקר ב-7 תחנות משחקים בהם תתקיים פעילות חווייתית מיוחדת הכוללת: משחק מחבואים עם שדונית שובבה במפל הנסתר, הליכה בעקבות רעש הפטישים בצלע ההר וחיפוש זהב במכרה יחד עם הגמדים, כניסה ומשחק ביער הפיות המיניאטורי, טיול על גשר בין צמרות העצים, כניסה לעץ מתחת לבטן האדמה ולקינוח מתחם של חגיגה קסומה מהאגדות.

'היה היה פעם..' – כתב חידה

המסלול מתחיל עם מספר הסיפורים, בנקודה בה מתחיל כל סיפור אגדה קלאסי 'היה היה פעם' – הילדים והמבוגרים יוזמנו להיכנס אל תוך הסיפורים ולצאת למסע חיפוש בעקבות הדמויות מהאגדות.

כל ילד יקבל ממספר הסיפורים כתב חידה שיצורף למפת שביל התגליות, על מנת לפתור את כתב החידה יוכלו המשתתפים לחפש ולמצוא את כל הדמויות מהאגדה הממתינים לאורך השביל ובגן. להקשיב לכל צליל, לזהות מוסיקה מסתורית, לגלות אלומת אור ולהפעיל את כל החושים.

בהמשך יעבור המסלול במפל הפיות אל ארץ השדונים ומשם אל מכרות הזהב כשבדרך קולות הכושים של הגמדים החוצבים במרץ וגמד אחד במיוחד שייתן רמז נוסף לפתרון.. בהמשך עם השביל המתפתל מוזמנים המשתתפים לגן הסלעים ומשם אל היער הנסתר. ביער יוכלו הילדים לשחק בצעצועים מיניאטוריים ולהמשיך לטיול על גשר תלוי בין צמרות העצים.

לילה בגן הבוטני
לילה בגן הבוטניצילום: ניר ווילד

בתוך היער הנסתר, בינות צמרות העצים, יחזו הילדים במופע פיות מרהיב וססגוני. מי שיחפש וימצא את פיית המשאלות יוזמן להביע משאלה בעזרת אבקת פיות נוצצת, להמשיך עם פתרון נוסף בכתב חידה, לעבור בתוך גזע ענק של עץ שנפל, ולקנח במסיבה קסומה עם מאכלים קסומים לילדים (בתשלום) הרי נאמר באגדות 'סוף טוב הכל טוב'