הרבנית ימימה מזרחי
הרבנית ימימה מזרחיצילום: פלאש 90

הספר מבקש להוביל את הקוראת למקום של הקלה ונחת, שמחה ואהבה דווקא בימים אלה. 'ידיעות ספרים'.

*****

ישראל ופולה הצעירים נמלטים יחד ערב הכיבוש הגרמני מעיירת הולדתם בפולין, אך מלחמת העולם השנייה מפרידה ביניהם. כשישראל חוזר לעיירה הוא מבין שפולה היא אלמנה ואם לילד רך המתגוררת במוסקבה. בתושייה ובתעוזה הוא חוצה את מסך הברזל, נושא את פולה לאישה ומחלץ אותה מהמשטר הקומוניסטי. 'אני שלך ואת שלי', אורית רז, הוצאת 'קוראים'.

*****

פעם בשנה כדור הארץ מתנגש בשובל של מטאורים שנראים לנו ככוכבים נופלים. ביום חמישי ז' באב אצטדיון מצפה רמון פותח את שעריו לתצפיות גדושות בכוכבים עם הטלסקופ הגדול בארץ. במקביל יתקיימו הדרכות אסטרונומיות והפעלות לילדים. אגב, את הכוכבים אפשר לראות גם בלי ציוד מיוחד. הכניסה והפעילות חינם. פרטים באתר נגב תור.

*****

בהיכל שלמה מוצגת בימים אלה תערוכת 'אהיה אשר אהיה'. 16 אמנים בעלי מוגבלויות מאקי"ם ירושלים יצרו דיאלוג עם חפצי יודאיקה המוצגים במוזיאון. התערוכה לזכרה של רחל מתיא, ששימשה עד לפני כשנה מנכ"ל אקי"ם בירושלים ונפטרה ממחלה. התערוכה תוצג עד כ"ז באב.

******

מרבית הילדים הרכים והוריהם מכירים את רינת גבאי משיריה ותוכניותיה לילדים. אבל האמת היא, שהיא יוצרת גם חומרים שמתאימים למבוגרים. כעת היא יוצאת בסינגל חדש המבטא את יכולותיה המוזיקליות והווקאליות. 'קצוות', מילים ולחן שלה, הוא שיר ראשון בדרך לאלבום חדש.

[email protected]