יגאל גואטה
יגאל גואטהצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ח"כ יגאל גואטה (ש"ס) הגיש שאילתא בסוגיית דו"ח מחלקת המדינה האמריקנית לפיו היא מימנה כספים במהלך מערכת הבחירות האחרונה שהופנו נגד ראש הממשלה נתניהו.

"יושבים באמריקה אנשים ששלטון הימין מאוס בעיניהם, ויש להם אג'נדה שמאלנית. עד כאן זו זכותם. אבל מכאן ואילך – כבר לא. להתערב באופן בוטה בבחירות בישראל, שזה כפי שאמרתי בעבר זה הון שלטון בהתגלמותו וחציית קו. להשקיע כספים עלומים לפעילי בחירות כדי להטות תוצאות – זה כבר זיהום. כולם מתפלאים למה הם ניסו להסתיר את העקבות, אני לא מתפלא. כל מי שמכה את רעהו בסתר מתאמץ להסתתר, ועל כך אמרה התורה ארור מכה רעהו בסתר".

בשלב הזה התייחס לקשר הרפורמי. "לראש הממשלה שתומך ברפורמים ולכל חברי הכנסת שמושפעים מהכסף של אילי ההון הרפורמים אני אומר: לכסף הזה אולי אין ריח, אבל יש לו צבע פוליטי".

"אם תבדוק, אדוני ראש הממשלה, ייתכן ותמצא שהכסף הוא אותו כסף. המקורות הם אותם מקורות. הם לא אוהבים אותך ולא את התומכים בך. הם משתמשים בך. בבוא העת הם שוב ישקיעו מכספם כדי שתפסיד את הבחירות", טען גואטה.

"ולידידיי מהשמאל, מילה אחת: אתם, אבירי הדמוקרטיה וחופש הבחירה, כמה זעמתם וקצפתם כשנדמה היה שראש הממשלה מנסה להתערב במערכת הבחירות באמריקה. זו התערבות בוטה ופסולה – אמרתם. וכעת מה תגידו? זו התערבות לגיטימית? מדוע נדם קולכם? אם פרשה זו לא נחשפה אלא להביך מעט את הצבועים, יהיו מי שיהיו, והיה זה שכרנו", סיכם גואטה את דבריו.