נורא ואיום. הרב עמאר
נורא ואיום. הרב עמארפלאש 90

רב העיר ירושלים, הרב שלמה משה עמאר, מתייחס הבוקר (חמישי) למצעד הגאווה שאמור להתקיים היום במרכז העיר ירושלים.

בראיון לתחנת הרדיו קול ברמה אמר הרב עמאר "חילול הקודש בירושלים הוא תופעה מבישה, אחת העברות החמורות בתורה".

הרב עמאר הדגיש כי מדובר באיסורי תורה, "אי אפשר להכשיר את השרץ. העובדה שיצאו נגד הרב קרים זה ליקוי מאורות, אסור לסתום פיות של רבנים".

בהמשך דבריו התייחס הרב באופן ספציפי לתמיכה שהביע ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיום המצעד, וקרא לו לחזור בו.

"נורא ואיום שראש הממשלה תומך במצעדים הללו", ציין הרב, "זו בושה גדולה, שיחזור בתשובה ויתנצל בפומבי. הוא לא יכול להיות ראש ממשלת ישראל".

לקראת "מצעד הגאווה" נערכת היום משטרת ירושלים בכוחות מתוגברים כדי לאבטח את אלפי הצועדים הצפויים. ציר הצעידה יפתח רק בכמה נקודות שבהן יתקיים בידוק קפדני במטרה לעשות הכול כדי למנוע אירוע נוסף דוגמת זה של השנה שעברה.

בירושלים יהיו היום שינויים בהסדרי הנסיעה והחניה בשל מצעד הגאווה. המצעד יתחיל בשש בערב בגן הפעמון ויסתיים בגן העצמאות ויעבור ברחובות האלה: קרן היסוד, המלך ג'ורג', מאיר שחם, רבי עקיבא, הלל ומנשה בן ישראל. מהשעה 14:30 ייסגרו לתנועה הרחובות שבהם יעבור המצעד והרחובות המובילים אליהם.

המשטרה עיכבה הלילה לחקירה ארבע צעירות בשנות ה-30 לחייהן שריססו על קירות ומבנים בכמה מוקדים לאורך מסלול מצעד הגאווה כתובות תמיכה במצעד. בין היתר נכתב "סבא המלך המשיח גם מגיע למצעד", "אישה בל תיעדר" ו"כאן כדי להישאר".

בחיפוש שעשו השוטרים מצאו ברשותן של ארבע הצעירות כמה תרסיסי צבע ומסגרות מתאימות לכתובות המדוברות. ארבע הצעירות טענו בחקירתן כי ריססו את הכתובות כדי לעודד בני אדם להשתתף בצעדה.