לפני 27 שנים פסלה הכנסת את תנועת 'כך' ואת העומד בראשה, הרב מאיר כהנא זצ"ל הי"ד, מלרוץ לכנסת.

הנימוק של הפסילה היה "גזענות" ו"שלילת אופייה הדמוקרטי של המדינה". אלא שכאשר מתעמקים בדבר, רואים כי שלוש פעמים לפני כן, כאשר התמודד הרב כהנא, אפשרו לו להתמודד, ורק לאחר שהצליח להיבחר ואחר שהחל לעלות בסקרים, כשבחלקם התקרב ל‑10 מנדטים, נזכרו הח"כים שצריך לפסול אותו. דעותיו של הרב כהנא לא השתנו חלילה במרוצת השנים, אלא המנדטים שאסף הם שהכריעו את הכף נגדו. ההוכחה הגדולה ביותר לכך היא שבראש המאבק לפסילת תנועת 'כך' עמדו הח"כים מהליכוד, שרוב המנדטים שצבר הרב כהנא היו על חשבונם.

המסקנה המתבקשת היא שכל עניין הפסילה של מפלגות הוא עניין פוליטי של אינטרסנטים, כאשר החותם האחרון כבכל עניין הוא בית המשפט העליון. מה שיוצא מכל התמהיל הזה הוא תערובת של פוליטיקאים ציניים ושופטי בג"ץ בעלי השקפת עולם שמאלנית קיצונית אנטי-יהודית. מפלגות השמאל והערבים, הנתמכים על ידי התקשורת, תולים את יהבם באותו בג"ץ, ואילו מפלגות הימין והדתיים רועדים מפניו.

התוצאה המובטחת היא שאם מישהו ייפסל מלרוץ לבחירות, אלה לעולם לא יהיו המחבלים זועבי ואחמד טיבי, וגם אם יפסלו אותם - מאות אלפי בוחרים התומכים בעמדותיהם לא ייעלמו, אלא רק יהודים טובים שמנסים להציל את המדינה מידם ומידי השמאל, שרק יתחזק מהמהלך.

עובדה היא שמאז שנחקק אותו חוק, אשר קצרה היריעה כאן מלתאר את הסתירה הפנימית הטמונה בו, רק תנועת 'כך' ודומותיה נפסלו, בעוד שמפלגות שמונהגות על ידי אויבים, מרגלים ומחבלים פעילים כמפלגת בל"ד ודומותיה נהנות מהגנת בית המשפט. את עזמי בשארה המרגל בג"ץ הכשיר, ואת הרב כהנא פסלו. כזו תהיה התוצאה של כל חוק, אשר יותיר בידי הפוליטיקאים הציניים והשופטים שונאי ישראל את ההכרעה מי רשאי להתמודד בבחירות. כך זה פעל כשהעלו את אחוז החסימה. מוטב לנו בלי החוקים הללו, כי בסופו של דבר, על אף רצון הבוחר, השמאל הוא ששולט בכל המערכות.

ברוך מרזל

'עוצמה יהודית'