"יעלון לקה בריביליניזם"

"הפטריוטים" דנו בדברים הקשים שאמר אתמול (רביעי) שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, נגד הציבור הדתי לאומי ולמרבה ההפתעה כל חברי הפאנל תקפו את עמדתו.

העיתונאי קלמן ליבסקינד הסביר מדוע הוא אינו חש הערכה כלפיי יעלון כפי שחש כלפיי גדעון לוי, "אני לא מבין מה העמדות שלו. הוא אומר מה שצריך להגיד כדי לקבל את מחיאות הכפיים. למשל האמירה שלו על ההקצנה בציונות הדתית, מה קרה הוא גילה את זה השבוע? התחושה היא שהוא כל בוקר קם ומנסה לחלץ משהו שטוב לו כדי לקבל מחיאות כפיים".

עו"ד ארי שמאי תקף את דבי יעלון מזווית אחרת, "אני מתפלא על בוגי יעלון הרי הוא היה שר ביטחון, יש את המכינות הקדם צבאיות שמונהגות שנים על ידי יוצאי מרכז הרב, אחינו בעלי הכיפות הסרוגות, והרבנים האלה הם נגד הומוסקסואליות, הוא (הרב לוינשטיין) לא אמר שצריך לרדוף את אותם, הוא רק אמר שלדעתו הם סוטים וזה עומד בחופש הביטוי. זה פשוט לא ייאמן מה שקורה פה, כמו ששלי יחימוביץ' רוצה לחנך את הילדים גפני, כך יעלון רוצה לחנך את הילדים קלמן. די".

הפובלציסט אביהו סופר עקץ ברומזו את עברו הצבאי העשיר של יעלון, "נראה שבוגי מחפש דרך וכל הזמן המצפן מסתובב לו הלוך ושוב ולמרות שהוא ידוע כמי שיודע לנווט, נראה שהוא מנווט לשום מקום לא ברור למי הוא מכוון את דבריו. אם הוא מכוון לקושש קולות בקהילה הלהט"בית, לא נראה לי שהם המצביעים הפוטנציאלים, אם הוא מתכוון לאבד קולות בציבור הדתי לאומי הוא עושה את זה בדרך מאוד טובה. לא ברור מה הוא רוצה לומר".

כזכור אתמול (רביעי) במהלך נאום בועידת דה מרקר תקף יעלון את הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה בעלי על דבריו וקרא להעניש את המכינה.

"שמעתי את ההתבטאויות של מי שאמור להכין צעירים במכינה קדם צבאית. אשר הוציאה מפקדים רבים ואיכותיים בצה''ל. אני לא מכיר שיח כזה במכינה לפני כמה שנים. זו הקצנה במגזר. באופן נקודתי מול המכינה נדרשת פעולה גם של משרד הביטחון, משרד החינוך וגם צה''ל. זה מחייב חשבון נפש של המגזר הדתי לאומי מובילים תהליכים של הקצנה באופן מסוכן ביותר".