דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

ועידת המפלגה הרפובליקנית לא עוברת חלק במיוחד אצל המועמד לנשיאות דונלד טראמפ, אבל הסקרים שמתפרסמים לצידה - דווקא מחמיאים לו מאוד.

אוהיו, נחשבת למדינת מפתח באופן מסורתי בבחירות בארה"ב והמועמד שמנצח בה זוכה בכס הנשיא. סקר שפורסם היום על ידי אוניברסיטה מקומית באוהיו - מעלה כי טראמפ מצמצם את הפער מקלינטון במדינה זו כמעט עד לשיוויון בין השניים.

המועמד הרפובליקני זוכה על פי הסקר הזה ל-43.8 אחוזי תמיכה במדינה ומולו המועמדת הדמוקרטית הילארי קלינטון מקבלת 44 אחוזי תמיכה. יותר מ-11 אחוזים מהנשאלים טרם החליטו למי יצביעו.

עם זאת מדובר בבשורה טובה רק במישור הזה. הציבור ממשיך להביע אי אמון בטראמפ ובקלינטון בכל הסקרים. 54% מ-500 הנשאלים בסקר טענו כי יש להם דעה שלילית על המועמד הרפובליקני בעוד 53% אמרו את אותו דבר על המועמדת הדמוקרטית.

41% אמרו שיש להם דעה חיובית על קלינטון לעומת 38% שחושבים דברים טובים על טראמפ.

בינתיים הוועידה הרפוליקנית ממשיכה היום (חמישי) זה היום האחרון והנאום שיחתום אותה, יהיה כמובן זה של המועמד. השאלה המרכזית ששואלים צירי הוועידה היא האם טראמפ יתעלה מעל עצמו ולא יתייחס לעובדה שטד קרוז, שהסיר את מועמדותו בהתמודדות מול המיליארדר - לא הביע בו תמיכה פומבית במהלך נאום בועידה.

רבים מהצירים מעריכים שטראמפ לא יחמיץ את ההזדמנות לסגור חשבון עם קרוז - בעיקר בשל נטייתו לנאומים בלתי שגרתיים.