כוחות ביטחון בפריז. עכשיו גם בברזיל
כוחות ביטחון בפריז. עכשיו גם בברזילצילום: Benoit Tessier, רויטרס

התכנון: ביצוע פיגועי ראווה בזמן האולימפיאדה. משטרת ברזיל עצרה היום (חמישי) 10 חשודים החברים בתא טרור מקומי שקשור לארגון המדינה האיסלאמית, דעאש.

על פי החשד, העשרה חשודים כי תכננו לבצע פיגועים בזמן האולימפיאדה שתצא לדרך בעוד חודש בעיר ריו שבברזיל. במשטרת ברזיל טענו כי החשודים תכננו להשתמש בכלי נשק על מנת לבצע מתקפת טרור בסגנון אלו שהיו בפריס שבצרפת ובאורלנדו שבארצות הברית, בחודשים האחרונים.

בדומה לטורניר היורו האחרון, אליו נערכו כוחות השיטור הרבים של המדינה המארחת צרפת, גם בברזיל עמלים בעיקר בנושא האבטחה, זאת לאחר אירועי הטרור הרבים ברחבי אירופה וארצות הברית בהם לקחו חלק חברי תאי טרור רבים המשוייכים לארגון דאעש.

במשטרת ברזיל עמלים בחודשים האחרונים על איסוף מודיעין רב בכל הקשור לפיגועי טרור אותם רוצים לבצע בסמוך לאולימפיאדה המתקיימת במדינה. במשטרת ברזיל מעריכים כי החשיפה התקשורתית הגדולה שצפויה להיות לאולימפיאדה אליה יגיעו מכל העולם, היא זו שמעודדת את חברי ארגוני הטרור השונים לבצע פיגוע במדינה ובמועד האולימפיאדה.

מפרסום בתקשורת בברזיל עולה כי ברשתות החברתיות הופצה קריאה של חברי ארגון הטרור אל-קאעידה הקורא לדקור אזרחים אמריקנים וישראלים. "לסכין אחת נגד אמריקאים או ישראלים במקומות הללו תהיה השפעה תקשורתית גבוהה יותר מבכל מקום אחר", נכתב.

על פי תכנון משטרת ברזיל, 85 אלף אנשי אבטחה יאבטחו את האולימפיאדה הקרובה בברזיל כשמתוכם 47 אלף שוטרים ו-38 אלף חיילים.

אחרי נגיף הזיקה הגורם לספורטאים לבטל את הגעתם, העוני הרב והפוליטיקה הרבה, בברזיל כעת חוששים מאירועי הטרור.