תואר ראשון בחינוך והוראה B.E.D. הוענק השבוע בקמפוס רחובות של מכללת אורות ישראל.

התואר הוענק לכ-180 בוגרים אשר סיימו בתקופה זו את מסלול הלימודים וההכשרה.

הטקס התקיים בבית המדרש של קמפוס רחובות במכללה במעמד הרב זלמן מלמד ראש ישיבת בית אל ורב הישוב, פרופ' יובל סיני נשיא מכללה שבעת הזו נכנס לתפקידו, הרב חיים פוגל יו"ר חבר הנאמנים של המכללה המאוחדת והרב נח גרינפלד ראש האגף להכשרת עובדי הוראה במשרד החינוך.

הרב מלמד הדגיש בדבריו את שיטת לימוד הגמרא בישיבות ובתיכונים כ"צידה לדרך" לבוגרים אשר צועדים את צעדיהם הראשונים בהוראה ובחינוך.

רו"ח שי אלון ראש מועצת בית אל וחבר ועד המנהל של המכללה המאוחדת הדגיש את מסירותו של הרב מלמד לחינוך ולהתיישבות - מסירות אשר הצמיחה דורות של תלמידים, מורים ומחנכים.

קמפוס רחובות של מכללת אורות ישראל המאוחדת מקיים תכניות שונות של לימודי תואר והכשרה להוראה המתאפיינים ברמה תורנית גבוהה לצד מצויינות אקדמית. שילוב זה הוא המניב את פירות ההצלחה של הבוגרים.

מרביתם של הבוגרים מקבלי התואר הינם בוגרי תכנית "בני ישיבות" אשר משלבת לימודם אקדמאים עם לימודי הישיבות מהם מגיעים הסטודנטים. בתכנית זו משלבים הבוגרים לימודי ישיבה עם הכשרה בתחומים מגוונים של קודש וחול כגון, תלמוד, תנ"ך, הסטוריה, וחינוך מיוחד.

נשיא המכללה הנכנס פרופ' יובל סיני הודה לראשי התכניות ולצוות המכללה על עבודתם המסורה וברך את הבוגרים בהצלחה בהמשך הדרך לצד התקדמות בהתפתחות מקצועית ואקדמית.

הרב נח גרינפלד ראש האגף להכשרת עובדי הוראה עמד על השינויים הצפויים במערך המכללות המכשירות להוראה והבהיר כי שינויים הללו לא יפגעו במודל ההכשרה של בני הישיבות הקיים היום אלא יעצימו ויגדילו את השילוב תוך שמירה על מעמד הישיבות כחלק מהכשרת המורים גם בעתיד.

חתמו בברכות הרב חיים סבן (שנבצר ממנו להשתתף בטקס ושלח ברכתו בכתב) אשר ברך את בוגרים תוך דגש על המסירות, רגישות ואהבה שחייבים הבוגרים להביא איתם לשדה ההוראה כדי לחנך את ילדי ישראל בקדושה ובטהרה.

הרב חיים פוגל, יו"ר חבר הנאמנים של מכללת אורות ישראל המאוחדת הודה לראשי המסלולים והתכניות, לצוות המנהלי ולעומד בראש הקמפוס יניב דוד שעד כה שימש כמ"מ של הרב סבן וכעת משמש בתפקיד ראש הקמפוס על הדאגה לביסוס פועלם ומסירותם להצלחת המכללה והבוגרים, תוך שמירה על נאמנות תורנית ואקדמית.