(אילוסטרציה)
(אילוסטרציה)פלאש 90

מלחמה בסמים. איגוד השחיה העולמי החליט הערב (שני) על השעייתם של שבעת שחייני המשלחת הרוסית מהמשחקים האולימפיים הקרובים שיתקיימו בעוד 11 ימים בריו שבברזיל.

החלטה זו של איגוד השחיה העולמי מגיעה יממה בלבד לאחר החלטת הוועד האולימפי העולמי שלא להשעות את כל 387 הספורטאים הרוסים למשחקי האולימפיאדה הקרבים, ולהטיל על האיגודים השונים החלטה הרת גורל שכזו.

כזכור, בדיקות וחקירות שנערכו לאורך זמן רב העלו כי לא פחות מ-68 אתלטים רוסים השתמשו בחומרים אסורים במהלך התחרויות האחרונות, אשר הם אלה שעזרו לספורטאים הללו ככל הנראה להשיג את הקריטריון למשחקים האולימפיים בריו שבברזיל.

יתירה מכך, בחקירות התגלה כי לא אחר ממשרד הספורט הרוסי ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הם אלה שעומדים מאחורי השימוש בחומרים האסורים כשעירבבו קוקטיילים שונים וזייפו בדיקות שתן רבות.

כאמור, בוועד האולימפי העולמי חששו מהחלטה מרחיקת לכת כמו השעייתה של כל המשלחת הרוסית, והטילו את האחריות לכך על האיגודים השונים, כשהערב איגוד השחיה העולמי הוא זה שהרים את הכפפה ראשון וככל הנראה אחריו איגודים נוספים עשויים להשעות את הספורטאים הרוסים.

בין שבעת השחיינים הרוסים שהושעו מהמשחקים האולימפיים הקרובים נמצאת גם יוליה אפימובה, מי שזכתה ארבע פעמים בתואר אלופת העולם ובמדליית הארד במשחקים האולימפיים שהתקיימו ב-2012 בלונדון.

שבעת השחיינים הרוסים מצטרפים אל 68 האתלטים הרוסים שהשתמשו בחומרים האסורים ובדיקות השתן שלהם הם שזוייפו, כשבשבוע שעבר קיבלו את הודעת ה-CAS שערעורם על הרחקתם מהמשחקים האולימפיים, לא התקבל וכי הם מושעים.