נתניהו לאזרחי ישראל הערביםמשרד ראש הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הערב (שני) לאזרחי ישראל הערבים וקרא להם להשתלב בחברה הישראלית.

"לפני שנבחרתי, אמרתי שהמצביעים הערבים באים לקלפיות בהמוניהם. אף על פי שהתכוונתי למפלגה פוליטית ספציפית, אנשים רבים נפגעו, וניתן להבין זאת. אני התנצלתי על האופן שבו הובנו דבריי", הזכיר נתניהו.

הוא הוסיף, "היום אני מבקש ללכת צעד אחד קדימה. היום, אני מבקש מכם אזרחי ישראל לקחת חלק בחברה הישראלית – בהמוניכם. עיבדו בהמוניכם, למדו בהמוניכם, שגשגו בהמוניכם".

לדבריו למעלה מ-20% מאזרחי ישראל הם ערבים. ''אתם הגעתם להישגים מדהימים - שופטים בבית המשפט העליון, חברי כנסת, סופרים בעלי שם, רופאים, רוקחים, יזמים, בעלי חברות בתעשיות ההי-טק, מדענים. אני גאה בתפקיד שאתם ממלאים בהצלחתה של ישראל. אני רוצה שתמלאו תפקיד גדול אף יותר".

"נכון", אמר נתניהו, עדיין נותרו פערים מאוד משמעותיים. אני לא אשכח לעולם את השיחה שקיימתי באחת מוועדות הכנסת עם אישה מוסלמית צעירה שבעלה ובניה נרצחו, נורו למוות, באחת הערים הערביות. היא רעדה, היא התחננה בפניי, אמרה לי: 'ראש הממשלה, תגביר את החוק והסדר בישוב בו אני חיה'. זה בדיוק מה שאנחנו עושים".

"היום אני מבקש מכולכם להצטרף אליי במאמץ הזה. לכל אחד ואחת מאתנו יש תפקיד. על היהודים והערבים להושיט יד זה לזה, להכיר את המשפחות, להקשיב זה לזה. על היהודים והערבים להפגין זה כלפי זה את אותו יחס של כבוד והגינות שהייתם רוצים שאחרים יפגינו כלפי המשפחות שלכם. הארץ שלנו קטנה מדי וגם יקרה מדי כדי להכיל כל כך הרבה מחלוקות ושטנה. הבה נפעל יחד, ערבים ויהודים כאחד, כדי להתקדם קדימה בחתירה הנאצלת לעבר שוויון וכבוד לכולם. אני מאמין בזה, אני בטוח שגם אתם", סיכם נתניהו.

ברשימה המשותפת התייחסו בציניות לדברי ראש הממשלה. יו"ר המפלגה, ח"כ איימן עודה אמר, "ראיתי הערב את הסרטון ושאלתי את עצמי האם מדובר באותו אדם שניסה בכל מאודו למנוע את התוכנית הכלכלית, שניסה להוסיף עוד ועוד התניות עד שהתוכנית תהיה בלתי ישימה? האם זה אותו ראש ממשלה שהסית כנגדנו בבחירות ומאז רק הלך והחריף באמירותיו המסיתות?".

"כשראיתי שבחרת לפנות אלינו גם באנגלית הבנתי בדיוק לאן המסר הזה מיועד ומה מטרתו. לכן אני אומר לראש הממשלה בשם הציבור הערבי שאת מפגן הצביעות שלו הערב אנחנו לא קונים", דברי עודה.

ח"כ אחמד טיבי הוסיף, "פנייתו הנרגשת של מר נתניהו לתושבי טייבה ורהט באנגלית מעלה חיוך וסימני שאלה על הרקע לספין הזה. אם ראיתם רעידות קלות בסרטון זה בגלל שגם הצלם נקרע מצחוק. נתניהו אפילו לא מתנצל על אמירתו הגזענית אז, אלא 'מתנצל אם דבריו לא הובנו כהלכה'. שוב הערבים (והיהודים) לא הבינו את הגיגיו".

"מענין אם המניע הוא הביקורת מארגון ה-OECD או גורם בינלאומי אחר. הוא אישית וממשלתו אחראים לפערים העצומים בין היישובים הערבים והיהודים והוא זה שמתגאה בהריסות בתים במקום שילוב אמיתי. גם הספין הזה לא יתפוס", סיכם טיבי.