נאוה בוקר
נאוה בוקרצילום: נתי שוחט, פלאש 90

היום (שלישי) תדון ועדת האתיקה של הכנסת בקובלנה שהגישה חבר הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) נגד סגנית יו"ר הכנסת, חברת הכנסת נאוה בוקר (ליכוד). בקובלנה טענה זועבי כי: "פרסומיה החמורים (של חברת הכנסת בוקר), לא רק מכפישים את שמי, אלא גם חושפים אותי לסכנת נפשות של ממש".

ח"כ בוקר השיבה לדברים ואמרה: "אני לא חוזרת בי מהדברים שאמרתי. מי שפוגע בחיילי צה"ל הוא אויב ויש לנקוט נגדו ביד חזקה. זועבי חושבת שהיא עדיין על המרמרה, תוקפת את חיילי צה"ל וכשמישהו מעיז להתייצב מולה היא ישר צועקת שהיא הקורבן. האמת הפשוטה היא שהיא הבעיה. היא שמסיתה ומעודדת פיגועי טרור וראינו את גל הטרור שהתרחש לאחר הפעם האחרונה שבה קראה לחיילי צה"ל רוצחים. אם זועבי חוששת לחייה הגיע הזמן שתלמד לשלוט על הפה שלה ותפסיק ללבות את אש ההסתה שמובילה לרצח חפים מפשע."

יצוין כי זועבי הוסיפה ותיארה בקובלנה שהגישה את הסבל שלדבריה היא חווה: "ברצוני להבהיר שבשל הסכנה והאווירה הלא נוחה שנוצרה סביבי, גם ברחוב, גם כאשר אני נכנסת לחנויות, למסעדות, ואפילו לקופת חולים, אני נמנעת כמעט לגמרי מלהסתובב לבדי. מעבר לכך, נאלצתי להימנע מלהצטרף למשפחתי לטיולי החג, על מנת לא לפגוע ברגשותיהם, כאשר אני שומעת מיני קללות, צרחות ותנועות גוף מוזרות, כמו גם מהעוינות המופנית כלפי. שקלתי להיעזר בשירותי שמירה, אך לא רציתי להעביר לבני משפחתי את התחושה שאני מאוימת ונמצאת בסכנה ולגרום להם לחוש פחדים וחששות ולקלקל להם את אווירת החג והשמחה. לא רציתי להעביר להם את חווית האלימות והחשיפה לאנשים אלימים, בגני השעשועים במהלך בילוי משותף. איומים מסוג זה אינם מפחידים אותי, אך ברור שהם גורמים למועקה, עצב וגם רגשות כעס לא מבוטלים."