אחרי שנים ארוכות של אכיפה דלילה נגד בניה בלתי חוקית במזרח ירושלים, במהלך הלילה (שלישי) ערכו גופי הפיקוח מבצע אכיפה חסר תקדים בהיקפו.

פקחי היחידה הארצית לאכיפת התכנון והבניה במשרד האוצר שאובטחו על ידי כוחות מג"ב, הרסו 20 בתים בלתי חוקיים בשכונות קלנדיה ועיסאוויה שבמזרח העיר, אשר הוצאו נגדם צווי הריסה מנהליים.

הבתים שנהרסו היו צמודים לגדר ההפרדה, ורובם היו בשלבי בניה מתקדמים אך טרם אוכלסו. לוחמי חטיבת בנימין נערכו לקראת הפרות סדר והעניקו לכוחות אבטחה היקפית.

כזכור, לפני מספר שבועות החליטה הממשלה להגביר את האכיפה נגד הבניה הבלתי חוקית במגזר הערבי, ובתנועת רגבים המנהלת מעקב משפטי צמוד אחרי הבניה הבלתי חוקית בישראל, מצביעים על העובדה כי במדובר במבצע אכיפה בסדרי גודל שלא היה כמותו במשך שנים ארוכות.

"ממשלת ישראל הוכיחה לעצמה הלילה שהביטוי 'שלטון החוק' איננו רק קלישאה ריקה מתוכן, וכי היא יכולה להחזיר את הריבונות לכל פינה במדינת ישראל", בירכו ב''רגבים''.

אנשי התנועה הוסיפו, "במשך שנים ארוכות הפחידו את הציבור הישראלי כי הבניה הבלתי חוקית הנפוצה במגזר הערבי היא גזירת גורל. מבצע האכיפה הלילה הוא צעד ראשון וחשוב בדרך הארוכה להחזרת חוק התכנון והבניה על כנו".