הרב חיים אמסלם, שהכריז לפני כשבועיים על הצטרפותו לבית היהודי, תוקף את החוק המבטל את חובת לימודי הליב"ה בחלק מבתי הספר החרדים.

הרב אמסלם מאשים את המפלגות החרדיות בכך שהן "גוזרות על ילדי הציבור החרדי עתיד ללא בסיס בידיעת השפה האנגלית וחשבון", לדבריו.

"בכל הדורות, הלימודים הכלליים היו משולבים זה בזה ולא היו מנוגדים כלל ליהדות וללימוד התורה", אמר היום הרב אמסלם, והוסיף, "באו המפלגות החרדיות ולמעשה גזרו על הדור הבא של הציבור שלהם חיים של תלות, עניות וצמצום, והכל בשם התורה".

הרב אמסלם מפנה את דבריו בין היתר לחברי מפלגת ש"ס וטוען כי נתנו יד לניתוק בין לימוד התורה לבין לימודי הליבה.

"האם לימוד חשבון, תנ"ך והשפה האנגלית סותר את התורה? ממש לא, בוודאי שכשזה נעשה במסגרת הלימוד בבתי הספר אין כאן שום בעיה, רק התרפסות בפני הציבור הליטאי שמתרחשת כבר עשרות שנים", אמר הרב אמסלם והדגיש, "חכמי יהדות ספרד שילבו תמיד בין חיים של תורה לבין עבודה ופרנסה, אין פה שום סתירה, הם פשוט שכחו מה זה להיות ספרדים".

לדבריו, "יש גורמים בעלי אינטרס ברור, ויותר מכך, אותם גורמים פשוט שוכחים את מסורת אבותם ולמעשה ממציאים מורשת חדשה, ליטאית-ספרדית, שיכולה להוות את ההסבר למתן היד לביטול לימודי הליבה בבתי הספר. אני קורא מכאן ליו"ר ועדת החינוך, חה"כ מרגי, עמוד על המשמר, זכור את המורשת הספרדית, ואל תיתן ידך למהלך הנלוז הזה".