צרפת. ארכיון
צרפת. ארכיוןReuters

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב אומר לערוץ 7 בעקבות רצח הכומר אתמול בנורמנדי, שצרפת חייבת ללמוד מישראל כיצד נלחמים בטרור.

"אני דרשתי להגיע לארץ וללמוד מהישראלים, אתם יותר מנוסים בהתמודדות עם הטרור. ישבנו שלושים חברי פרלמנט עם ראש הממשלה, שרת המשפטים, מפכ"ל המשטרה ויו"ר ועדת החוץ והבטחון אבי דיכטר".

"אנחנו רואים שאתכם (עם ישראל) דאעש לא מתעסקים", מדגיש חביב וקובע כי ''לצערי נכון להיום אנחנו לא מוכנים מודיעינית ומקצועית להסתער על המחבלים, גם לא מבחינת איטום הגבולות וגם מבחינת ההסתה במסגדים''.

חביב, שכיהן כסגן יו"ר הוועדה שחקרה את הפיגועים בצרפת בשנת 2015, קורא לממשל הצרפתי לפקוח את העיניים. "בכל יום אנחנו מתעוררים לפיגוע אחר, פעם בגרמניה, אחר כך בצרפת, פיגוע דריסה ורצח כומר".

הבהלה לאחר הפיגוע בניס, צרפת
פיגוע דריסה בניס

"כשהתחילו פיגועי הדריסה והדקירה בישראל ביקשתי שצרפת תגנה, לא גינו וזה הגיע גם לכאן. גם אצלנו יש מיליוני מוסלמים, רובם לא קיצוניים אבל חייבים להפסיק את ההסתה במסגדים. היה כאן לא מזמן אימאם שאמר לעשרות ילדים שמי ששומע מוסיקה לא מוסלמית הוא קוף או חזיר.

"השטן הג'יהדיסטי רוצה שכולנו נהפוך לג'יהדיסטים וזה לא קשור לשטחים. זו מלחמת עולמית כוללת או הם או אנחנו אבל חייבים להיות נחושים נגד הזבלים האלה. צריכים להרוס אותם, לצאת לפעולה קרקעית של הקואליציה הבינלאומית ולגמור עם דאעש".

חביב סבור שצרפת לא עושה די במלחמה נגד הטרור, "אחרי הפיגוע ב'היפר כשר' היו שלושים אלף מוסלמים צרפתים שהזדהו בטוויטר עם הרוצחים, אמרתי לשר הפנים 'תעצור אותם' וזה לא קרה. אתמול שחטו כומר מסכן בן 86.

"אתה מתאר לעצמך מה זה לשחוט כומר בכנסייה? תאר לעצמך שחלילה היו שוחטים רב בית כנסת. לצערי זו רק ההתחלה ואני אומר כבר שנים תתעוררו, תפתחו את העיניים, צריכים להיות נחושים ובסוף נצליח".