סיום הקורס
סיום הקורסצילום: ישיבת מעלות

31 עולים חדשים מבני המנשה שעלו ארצה עם בני משפחותיהם מהכפר מניפור שבצפון הודו לפני כחצי שנה, חגגו השבוע את סיום הלימודים וזכו בתעודת בוגרי קורס CNC.

חמישה עשר מתוכם כבר החלו בשבוע האחרון בעבודה במפעלי גוש תפן.

תחת הכותרת 'מחבקים את אחינו', פתחה ישיבת ההסדר במעלות, פרוייקט לשילוב עולים חדשים מבני שבט המנשה בעיר.

עד כה, בשל קשיים בקליטה ובשפה העברית, רוב העולים פנו לעבודות סיזיפיות בשכר מינימום ללא אופק מקצועי או יכולת להקלט בצורה מלאה ומוצלחת בחברה הישראלית.

ביוזמת הרב יהושע וייצמן, ראש ישיבת ההסדר במעלות, נפתחה התכנית, בה ניתנה לכל לומד מלגה חודשית לצורכי מחיה והשקעה בלימודים, וכן שיעור בשפתם ועזרה עם מתורגמנים והשלמה מואצת לכישורים נוספים להם הם נדרשו במסגרת לימודי cnc שהתקיימו במכללת עתיד ובמכללת כרמיאל.

הרב וייצמן מסביר את הצורך בפרוייקט, "עולים חדשים לא יכלו לצאת ללימודים כי הם היו חייבים לפרנס את בני משפחתם. כתוצאה מכך התפשרו על עבודות בשכר נמוך ולא מקצועיות. הבנו שכדי לאפשר להם לצאת מהמעגל הזה ולהצליח בלימודים יש לסייע להם בכלכלת הבית בתקופה הראשונה. מדובר בפרויקט שמשנה חברה".

מנהל הישיבה חיים דעדוש מספר, "מדובר בפרוייקט שעשוי לשנות לחלוטין את העליה והקליטה בארץ ומבחינתנו הוא מהווה פיילוט עבור כל קליטת עליה באשר היא בישראל. במהלך הקורס, הכרתי אנשים מדהימים, צנועים וחייכנים ששמרו על מסורת ישראל ולא הפסיקו לרגע להתפלל לשיבתם לציון."

אחד העולים, יעקב מיסאו, לומד כעת הנהלת חשבונות. אשתו יהודית סיימה את הלימודים והחלה לעבוד בחברת אביב בגוש תפן. יעקב סיפר, כי ללא הפרוייקט המיוחד הוא אינו יודע כיצד הוא ואשתו היו מצליחים לצאת ללימודים. "הישיבה הצליחה לאפשר לנו ללמוד ולהתקדם בעבודה".