מתחם הר הבית
מתחם הר הביתצילום: יוסי זמיר. פלאש 90

עו"ד ישראל כספי, חבר הוועד למניעת הרס עתיקות הר הבית, מגיב בערוץ 7 על תקיפת הארכיאולוגים בידי אנשי הוואקף אתמול (רביעי) בהר הבית.

"זו היתה תקיפה ברוטאלית גופנית עם חבלות קשות, הכו את הארכיאולוגים באגרופים. 12 אנשי וואקף הקיפו אותם וניסו לסלק אותם מהר הבית. הם הצליחו להזעיק את המשטרה שהגיעה למקום ועצרה חלק מהתוקפים.

כספי מבקש לשבח את משטרת ירושלים שפעלה במהירות לתפיסת התוקפים. "אנחנו מקווים שיעצרו את כל התוקפים, יעמידו אותם לדין ויסלקו אותם מהר הבית".

"ראש הממשלה מעדיף לקנות שקט בכל מחיר, הוא מאפשר לוואקף המוסלמי לפעול ככל העולה על רוחו. גם אני חוויתי אלימות פיזית בשנה האחרונה. ראש הממשלה ממשיך לאפשר לוואקף להתעצם בהר הבית ובמקביל מהלך עלינו אימים שמדובר במקום נפיץ ורגיש", מוסיף כספי.

הר הבית, אתמול

לדבריו ממשלת ישראל חייבת להשליט סדר בהר הבית. "אנחנו דורשים מראש הממשלה לשמור על זכויות היהודים ולאפשר ליהודים גם כאלה עם חזות דתית להסתובב בהר ללא ליווי של אנשי וואקף שבודקים כל הזמן אם הם ממלמלים משהו. האלימות הפיזית חייבת להיפסק".

כספי מזהיר כי הסטטוס קוו הולך ונעלם, "עד לפני שלוש שנים יהודים דתיים היו מגיעים להר ללא ליווי, פתאום יש הגבלותף אסור להיכנס יותר משלושה יהודים בבת אחת, יש הגבלה על שעות הכניסה, למוסלמים מותר הכל ולנו אסור".