גפני: משבח את האופוזיציה שגילתה אחריות

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, הציג בצהריים (חמישי) בפני הועדה את ההסכמות שהושגו בין הקואליציה, האופוזיציה ומשרד האוצר בנוגע לחוק התקציב הדו שנתי.

ההסכמה העיקרית בין הצדדים נוגעת לביטולו של הסעיף אותו ביקש האוצר, אשר אמור היה לאפשר לממשלה לבצע שינויים בתקציב ללא אישור ועדת הכספים.

בדבריו ציין גפני כי ההסכמות בנושא הושגו לאור שיתוף הפעולה בין הקואליציה לאופוזיציה, "בלי זה לא היינו מגיעים להסכמות הללו".

ח"כ מיקי זוהר, מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, מסר בתגובה להסכמות עם האופוזיציה: "אני מברך על ההסכמות וצמצום מספר ההסתייגויות למינימום ההכרחי".

"אין ספק שכל חבר בוועדת הכספים מבין שהביזיון שגרמה ח"כ שפיר לוועדה היה מיותר. הסיבה היחידה שההסכמות לא הושגו ביום שלישי היתה התנגדותה של הגב' שפיר", הוסיף ח"כ זוהר.

ח"כ פרופ׳ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) ציין בתגובה להסכמות בועדת הכספים, "אנחנו הולכים בעיניים עצומות לרווחה למהלך כלכלי רע למדינת ישראל בדמות תקציב דו שנתי ואין בהסכמות כדי לתת לו הכשר. השגנו הישגים חשובים בלהקטין את רוע הגזרה: ועדת הכספים החזירה לעצמה את הסמכות הבסיסית לפקח על התקציב ולאשר שינויים משמעותיים בו. אבל זה הרע במיעוטו, שוב אנו נדרשים לתקן את העיוותים שראש הממשלה מתעקש להפיל עלינו כל פעם מחדש".

ח"כ רחל עזריה (כולנו) מסרה בתגובה להסכמות, "הצעת הפשרה הייתה על שולחן הועדה כבר לפני לפני שלושה ימים, לא היה צריך את כל ההצגות הפוליטיות האלו. כל ניסיון לדעת מה האופוזציה רצתה בדיון אל תוך הלילה עלה בתוהו. אני מברכת על כך שאפשר להתקדם ולבנות תקציב חברתי ולדון בגופו של עניין ולא גופו של אדם"