מרזל תוקף את השופט רובינשטיין

משטרת מחוז חוף הציעה היום (שני) לאנשי עוצמה יהודית ובהם ד"ר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל, עו"ד איתמר בן גביר ובנצי גופשטיין מתווה חדש לקיום הצעדה אותה ביקשו לקיים בישוב ערערה.

על פי ההצעה, יורשו פעילי עוצמה יהודית לצעוד בתוך שטח המועצה המקומית ערה ובסמוך לבית המחבל נשאת מלחם בו התבקשה הצעדה.

כזכור, פעילי הימין הגישו כבר לפני למעלה חצי שנה בקשה לצעוד מבית הוריו של המחבל לבית בו התבצר ונורה למוות. המשטרה התנגדה לבקשה בטענה כי הצעדה תפגע ברגשות תושבי האזור ותוביל להפרות סדר.

בפתח הדיון היום ביקש ברוך מרזל מראש ההרכב השופט רובינשטיין לפסול את עצמו וזאת בטענה כי הוא עוין כלפי מרזל וכי היחסים בין רובינשטיין למרזל רעועים.

לטענתו, השופט רובינשטיין כבר הביע דעותיו ביחס אליו במיוחד בשעה שהשופט רובינשטיין היה היחיד מבין תשעת שופטי העליון שסבר כי יש לפסול את מרזל מלהתמודד לכנסת, השופט רובינשטיין דחה את הבקשה.

בדיון טען עו"ד איתמר בן גביר ארוכות באשר לחופש הביטוי, ולעובדה שאין לתת זכות ווטו לאנשים אלימים למנוע תהלוכות. עו"ד בן גביר הזכיר בדבריו את פרשת כביש בר אילן בה אפשר ביהמ"ש העליון לאנשי מרצ להפגין בשבת בכביש למרות הערכת מפקד מחוז ירושלים שקבע כי יש וודאות קרובה לאלימות ולחשש לשלום הציבור וקביעת מפקד המחוז כי הפגנת השמאל תקלקל את יחסי המשטרה והחרדים.

עו"ד בן גביר הוסיף וטען כי טענה דומה נשמעה מפי המשטרה ולפיה צעדה שכזו תקלקל את יחסי המשטרה ותושבי ואדי ערה, עוד טען בן גביר כי במהלך כל השנים האחרונות בית המשפט אפשר לאנשי עוצמה יהודית לצעוד באום אל פאחם (פעמיים), נצרת, רהט ומוסמוס וככל שעברו השנים מפלס האלימות ירד במיוחד נוכח התעקשות בתי המשפט לקיים את המחאות ולא להיכנע לאלימות.

נציג המדינה עו"ד רן רוזנברג הציג בדיון מתווה חדש שלטענתו מאפשר צעדה באיזונים הנדרשים, עו"ד רוזנברג טען כי הפסיקה מוכרת לכולם וכי המשטרה מנסה לאזן בין חופש הביטוי לשלום הציבור.

בדיון נשמע גם מפקד מחוז חוף ניצב עמוס יעקב שאמר כי המשטרה תקיים כל החלטה של בית המשפט ומסוגלת לבצע את כל מה שבית המשפט יטיל עליה אך יש לזכור את כמות העצורים והפצועים שהיו באום אל פאחם.

בהמלצת השופטים הצדדים יצאו מחוץ לדיון ובחנו את המסלול. נקבע כי אנשי עוצמה יהודית יערכו סיור מקדים במסלול, יבחנו אותו וימסרו הודעה לבית משפט האם המסלול מקובל עליהם.