ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת החינוך
ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת החינוךצילום: פלאש 90

בעוד מליאת הכנסת טרם הכריעה בנושא ההכרה בשואת העם הארמני, בדיון שהתקיים אתמול (שני) בוועדת החינוך של הכנסת הצהיר היו"ר ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) כי הוועדה מכירה ברצח העם הארמני.

הוא אף הודיע כי הוא מצר על כך שהכנסת טרם קיבלה החלטה - בנושא וקרא ליו"ר הכנסת לממש את הצהרתו בוועדת החינוך בשנה שעברה ולהודיע כי הפרלמנט הישראלי מכיר בנושא.

ח"כ זהבה גלאון שיזמנה את הדיון בוועדת החינוך אמרה, "מדי שנה אנחנו נוטעים תקוות שווא באנשים שיושבים פה. זה לא לכבודה של הכנסת להמשיך ולהתקשקש מדי שנה בנושא הזה מבלי לקבל החלטה שמדינת ישראל ובית הנבחרים הישראלי מכיר ברצח עם הארמני". גם חברי הכנסת נחמן שי, דב חנין וזוהיר בהלול הביעו דעה דומה.

ג'ורג'יט אואקיאן, ראשת ועד הפעולה הארמני שאלה, "האם לאחר 101 שנים לא הגיע הזמן להצטרף לפרלמנטים בעולם ול-31 המדינות שכבר הכירו בשואת העם הארמני? כנסת ישראל ונשיא המדינה צריכים כבר להכיר ברצח עמנו".

כזכור, רק לפני חודש הכירה גרמניה באופן רשמי בשואת העם הארמני וקוממה עליה את המשטר הטורקי בראשות הנשיא ארדואן שטען כי "מדובר בחלק ממסע סחטנות של הארמנים ברחבי העולם, שפוגע ביחסי מדינות שונות עם טורקיה". ישראל הידקה רק באחרונה מחדש את יחסיה עם המדינה, לאחר חמש שנים בהן ניהלה את היחסים על אש נמוכה.