אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: istock

כתב אישום הוגש הבוקר (שלישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד שישה מורים חרדים בתלמוד תורה "מחזיקי הדת דחסידי בעלזא" בתל אביב שמואשמים בהתעללויות ב-22 תלמידים שלמדו אצלם לאורך השנים.

ששת המורים הם אברהם מרדכי רוזנפלד (49), ישראל חיים שפירא (65), חיים פישגרונד (69), משה הירש (39), מנחם אלברשטיין (62) ואברהם פנחס דייטש (53).

על פי כתב האישום, ששת הנאשמים שימשו כמורים ומחנכים למספר רב של קטינים בגילאי 3 עד 10, בתלמוד התורה.

החל משנת 2000 ועד 2011 בערך, עת היו הקטינים בני 4-3 ולמדו בכיתת הגן, ועד שהיו בני 10 לערך, ולמדו בכיתה ו' בבית הספר, הפעילו המורים על הקטינים, במספר רב של הזדמנויות ובאופן שיטתי, על בסיס יומיומי, אלימות פיזית ונפשית, שאופיינה באכזריות, השפלה והטלת אימה, תוך ניצול יחסי התלות והמרות בין המורים לבין הקטינים.

מהצטברותם של האירועים, התמשכותם, חומרתם ואופיים הרי שמעשיהם של המורים עולים כדי התעללות גופנית ונפשית בקטינים.

בנוסף לכך, במהלך התקופה, עת היו הקטינים בני 7 בערך ולמדו בכיתה ג' בבית הספר, עשה בהם רוזנפלד מעשי סדום ומעשים מגונים שאופיינו באכזריות, השפלה והטלת אימה, תוך ניצול יחסי התלות והמרות בינו לבין הקטינים.

מהצטברותם של האירועים, התמשכותם ואופיים הרי שמעשיו של רוזנפלד עולים כדי התעללות מינית. בנוסף, רוזנפלד מואשם בסחיטה באיומים שהביאה לידי מעשה, התעללות בקטין על ידי אחראי (ריבוי עבירות) ותקיפת קטין ע"י אחראי הגורמת חבלה (ריבוי עבירות), כיוון שבמהלך השנים 2006-2016 הטיל אימתו על בני ביתו והנהיג משטר של אימה ופחד כלפי אשתו והילדים, באופן שיטתי ויום יומי.

כמו כן תקף רוזנפלד את אחד מילדיו, בהיותו קטין, במשך שנים, עד שעזב את הבית. רוזנפלד גם מואשם בהתעללות בבעלי חיים כיוון שבמהלך שנת 2006 או בסמוך לכך, התעלל בחתול שנכנס לכיתה לעיני כל הקטינים ששהו בה, בכך שהיכה אותו בחוזקה באמצעות מטריה או מקלות עץ.

משניסה החתול לברוח מהכיתה, דחף אותו רוזנפלד מאדן החלון, שבקומה השלישית בבית הספר, וגרם למותו.

הפרקליטות מבקשת לעצור את רוזנפלד עד תום ההליכים ואת חמשת המורים הנוספים לשחרר בתנאים מגבילים עד תום ההליכים.