יוחאי דמרי
יוחאי דמריצילום: אלירן אהרון

ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי, מברך את צה"ל על המבצע האחרון בכפר דורא, אך קורא לממשלה לחשוב בצורה יצירתית יותר, "אני מברך את צה"ל על ניקוי האורוות ועל כל פעולה שמסכלת טרור, אבל אי אפשר לומר שאנחנו מרוצים ומסופקים".

לדבריו פעולה ממוקדת אחרי פיגוע יעילה אך רק באופן מוגבל, "הרי ברגעים אלה שאנחנו מדברים יש אנשים בצד השני שמתכננים את הפיגוע הבא. אז מבחינתי המטרה היא לא פעולות צבאיות שבאות לאחר פיגוע, או פעולות של השב"כ שנועדו לסכל פיגועים אלא התפיסה צריכה להיות שאנחנו גורמים להם שלא תהיה להם מוטיבציה לעשות פיגועים".

דמרי קורא להעתיק את בתי המסיתים והמעורבים לעזה, "מה שיכול לגרום לירידה במוטיביה זה העתקת מקום מגורים, לא מספיק להרוס בתים, אלא להעתיק את המגורים של המסיתים והמעורבים לעזה. כל מי שישבח פיגועים לא יוכל לגור כאן יותר".

הוא קורא לממשלה לא להסתפק בבניית כמה יחידות דיור בקרית ארבע, "חיזוק ההתיישבות בצורה משמעותית הוא התשובה האמיתית, לא 40 יחידות דיור בקרית ארבע אלא 400 יחידות בכל שכונה. בצד השני יש את השאיפה שתקום מדינה פלשתינית וכל היהודים יגורשו, ברגע שיהיה להם ברור שזה לא עומד על הפרק המוטיבציה שלהם תרד, את זה עושים בעזרת חיזוק משמעותי להתיישבות. הממשלה הזאת היא הימנית ביותר שהייתה היא מסוגלת לבצע את זה אבל כרגע אין רצון לעשות את זה. אני מקווה שבסופו של דבר יצליחו לגשר בין הרצוי למצוי".