שוחר שלום או שוחר רצח יהודים?

ויכוח סוער התפתח הבוקר (רביעי) בדיון ועדת החוקה על סוגיית הריסת היישוב עמונה בבנימין.

ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) זעם על עצם קיומו של הדיון שלטענתו ''עוסק בלגיטימציה של ההתנחלויות הבלתי חוקיות ומתקפת ההרס על בג"ץ. יש כאן הפרה בוטה של החוק ובניה על קרקע פרטית. כל הסיפור של עמונה והישובים שקמו בגדה המערבית נולדו בחטא וצריך להוציא אותם משם".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי השיבה לו, ''באנו לקדם את תפיסת העולם שלנו ולא שלך". בהלול הגיב, ''את יכולה לצווח לשמים אבל זה לא יקרב אותך לאל. אם את רוצה להתקרב לאל החזירי צדק לאנושות ולאלה שגרו שם''.

ח"כ מועלם הזכירה לבהלול כי ''מעולם לא גרו בעמונה אנשים. אסור לתת לשקר מקום''. בהלול אמר לה ''את נשענת על היסטוריה שעליה יש ויכוח. יש גם לפלסטינים זיקה. אתם גודעים את האפשרות להקמת של מדינה פלסטינית, זה החלום הרטוב שלכם. גם למפלגת העבודה היה חלק באותו עוול היסטורי אבל לא צריך למשוך את העוול הזה''.

בהלול קרא לתושבי עמונה, ''שובו הביתה למדינת ישראל. 31 בדצמבר יבוא וצריך לפנות את עמונה ולא להתרשם מהצעקות''.

ח''כ אמיר אוחנה מהליכוד אמר בתגובה, ''אנשי עמונה לא צריכים לשוב לבית כי הם בבית. אתה מדבר על מקורות, שאתה חופר באדמה של יהודה ושומרון אתה לא מוצא ממצאים מבית המקדש הפלסטיני אלא מבית המקדש היהודי. אתה מדבר על מדינה פלסטינית שלא הייתה אי פעם''.

בהמשך טען בהלול כי חברת הכנסת לשעבר אורית סטרוק שנכחה בדיון ''תוקפת אותי ומסיתה נגדי''. ח"כ נאווה בוקר (הליכוד) שאלה את בהלול ''למה אתה תוקף את סטרוק" והוא השיב לה ''את פופוליסטית וגזענית, אל תטיפי לי''.

בוקר ענתה לו בחזרה ''אתה יפה נפש, אתה צבוע ואתה חוצפן''. בהלול ענה ''את צעקנית, זו בושה וחרפה, אני שוחר שלום יותר ממך''. ח"כ מועלם העירה לו: ''אתה שוחר רצח יהודים יותר ממני''.