יו"ר ארגון ''מבוי סתום'' - עו"ד בתיה כהנא דרור
יו"ר ארגון ''מבוי סתום'' - עו"ד בתיה כהנא דרורצילום: אריאל אלון

שופטי בג"ץ מתחו היום (רביעי) ביקורת על שעד כה לא פעל מנכ''ל המשרד לשירותי דת למנות סמנכ"לית להנהלת בתי הדין הרבניים.

לפני כשבעה חודשים דן בג"ץ בעתירה שהגישו ארגוני הנשים "מבוי סתום", נעמ''ת וויצו. מנכ''ל המשרד לשירותי דת הבטיח אז כי ייעשה מאמץ למנות סמנכ''לית אך עד כה לא בוצע שום מינוי.

כעת דורש בג"ץ כי המנכ"ל ימסור לו הודעה על התקדמות המינוי עד לסוף חודש אוגוסט. השופט אליקים רובינשטיין אמר כי "פני אישה בתפקיד בכיר בבית הדין הוא – כאמור בהחלטתנו – דבר ה'עשוי להביא תועלת רבה מכל הבחינות, הן בממשק עם העולם הדייני והן בממשק עם הציבור הנזקק לבתי הדין'."

לדבריו 50% מבאי בית הדין הן נשים, ואין כידוע נשים דיינות. ''ומה על הודעתו החגיגית של המנכ"ל? הודעה בעניין זה תימסר עד סוף אוגוסט 2016'', קבע רובינשטיין.

פנינה עומר ,מנהלת ארגון יד לאישה מבית אור- תורה סטון, מברכת ומציינת כי "מינויה של אישה לתפקיד בכיר בהנהלת בתי הדין הרבניים משולה בעיני לנחיתתו של האדם הראשון על הירח.

''מינוי סמנכ"לית לבתי הדין הרבניים יהיה צעד קטן ליהודייה אך צעד גדול ליהדות! טוב היה אם הדברים היו עולים מתוך בתי הדין, אך משלא קרה כן, יפה עושה בג"ץ שמכתיב את כללי המשחק. אין מדובר בצדקה, בג"ץ עושה פה צדק. ברוך ה' קיימות מספיק נשים שראויות להתמודד על התפקיד ואנחנו מאחלות למועמדות הצלחה בשליחות נחשונית זו", הוסיפה.