רבה של העיר רמת גן, הרב יעקב אריאל, מותח ביקורת חריפה על החלטת בג"ץ לחייב מינוי אישה כסמנכ''לית בתי הדין הרבניים.

''מנהל בתי הדין צריך להיות אדם שמתמצא בצד ההלכתי-המשפטי של בתי הדין, דיין בעצמו או כמעט דיין, אדם ברמה גבוהה מבחינה משפטית. בדרך כלל קשה למצוא אישה כזאת, אני לא מכיר אישה אחת שהיא ברמה של דיין''.

בשיחה עם ערוץ 7 אומר הרב אריאל כי גם טוענות רבניות או עורכות דין לא מגיעות לרמה של דיין. ''כמה משפטנים באקדמיה מבינים במשפט עברי? אפשר לספור על יד אחת אולי, גם אישה, אני לא מכיר אישה אחת ברמה של דיינות.

''יש כאן טרנד ואווירה שנועדה לרצות נשים שיהיה שוויון אבל כל אחד צריך לדעת את מקומו, אישה שאינה משפטנית בתחום התורה לא מתאימה להיות בתפקיד כזה", הוא קובע.

צריך לתת לנשים מעמד מכובד, שהן תעזורנה לנשים בכל נושא בתי הדין, אבל לתוך הגוף של ההלכה והמשפט העברי עצמו - זה לא נושא שנשים יכולות להתערב בו
רבה של רמת גן מציג סיבה נוספת להתנגדותו החריפה. "הדיינים באים מעולם הישיבות, מעולם תורני, אין להם קשר כל כך עם נשים חוץ מנשותיהם. לא מקובל שדיין ישב עם נשים בדיונים וכדומה.

''לכן זו טעות לדעתי מבחינה אנושית להושיב דיינים עם מנהלת בית הדין. זה לא מתאים, קצת התחשבות ברגשות האנושיים. הדיינים כעת יצטרכו להחליט מה הם עושים עם האישה שתמונה".

לדבריו יש מקום לנשים במערכת בתי הדין אך לא בהנהלת בתי הדין הרבניים, "יש חשיבות שנשים יגישו עזרה בתביעות, שישימו ליד בתי הדין מערכת נשית שתומכת בנשים שבאות לבית הדין בעניינים שונים", מציע הרב.

''צריך לתת לנשים מעמד מכובד שהן תעזורנה לנשים בכל נושא בתי הדין, אבל לתוך הגוף של ההלכה והמשפט העברי עצמו זה לא נושא שנשים יכולות להתערב בו".

לכן, קובע הרב אריאל, בג"ץ טעה בהחלטתו. "אם בג"ץ החליט לפנות את עמונה זה חוקי? זה צודק? מותר להגיד שבג"ץ לא צודק. לדעתי בג"ץ חורג מסמכותו ולא בפעם הראשונה אחרי עמונה".