מכתב ליולדת
מכתב ליולדתצילום: צריף בן גוריון

לפחות פעם בשבוע שומעים בצריף בן גוריון ממבקרים שמגיעים לשם את המשפט: "יש לי באיזשהו מקום בבית תמונה/מכתב/ספר עם הקדשה עם או מבן גוריון, אני חייב למצוא את זה".

כל משפט כזה מלווה בעיניים בורקות ובתחושה של הדובר שבבוידעם המשפחתי מקופל פרק היסטורי עלום שחייב להתגלות.

לרגל יום הולדתו ה-130 של דוד בן גוריון, שיחול בסתיו, הוחלט לדרבן את אנשים לחטט בארגזים ישנים ולמצוא פריטי זיכרון הנוגעים לאיש שהטביע חותם כל כך עמוק על ימי ראשית המדינה, ומתוך אלה להקים תערוכה מיוחדת המורכבת כולה ממזכרות הנמצאות אצל הציבור.

בימים אלה פונה צוות הצריף לציבור ומבקש להעביר מכתבים, תמונות, חפצים, מזכרות, ספרים והקדשות. ניתן לצלם או לסרוק את המזכרות, ולהעביר במייל. במידה ומדובר בחפצים גדולים יותר, צוות הצריף יוכל להגיע ולאסוף אותם מהבית. כל הפריטים המקוריים יוחזרו לבעליהם בסופה של התערוכה.

אך לא רק פרטים מוחשיים ייקחו חלק בתערוכה. סיפורים, זיכרונות ואנקדוטות הקשורים לחייו של בן-גוריון יקבלו חלק נכבד גם הם. לכל מי שיש סיפור מתאים, אפשר לתאם הגעת צוות צילום אליו הביתה, ויחד יקליטו את הסיפור, לטובת הדורות הבאים.

התערוכה תעלה בחג סוכות תשע"ז בן-גוריון בקיבוץ שדה בוקר, שהוא ביתו האמיתי של ראש הממשלה הראשון, אשר נשמר בדיוק כפי שהיה בזמן שבן-גוריון ופולה התגוררו בו.

את כל הצילומים והסריקות ניתן לשלוח לכתובת המייל [email protected], להעברת פריטים, תיאום צילומים, ומידע נוסף בטלפון: 08-6560469