עיטור בהפתעה
עיטור בהפתעהצילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, השוהה בביקור עבודה רשמי בארה"ב, קיבל היום (חמישי) במפתיע עיטור כבוד מיושב ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב הגנרל ג'וזף דנפורד.

עיטור הכבוד "Legion of Merit" הוענק לרמטכ"ל בהפתעה במהלך משמר הכבוד שהתקיים בפנטגון.

באגרת שצורפה לאות נכתב, "מוענק האות לשירות יוצא דופן כרמטכ"ל צבא ההגנה לישראל, בין פברואר 2015 לאוגוסט 2016. מנהיגותו של רא״ל איזנקוט היוותה תפקיד משמעותי וחיוני בהרחבת שיתוף הפעולה בין צה״ל והכוחות המזוינים של ארה״ב.

"תפיסתו ביחס למורכבות ושינויי ענייני הלחימה סיפקו את החזון לבניית צה״ל עם יכולת לעמוד באיומי היום ואתגרי העתיד, תוך יישום חשיבה אסטרטגית והבנה של האיומים החדשים והמתהווים''.

עוד נכתב באגרת כי ''איזנקוט שינה את צה״ל תוך שינויים מבניים דינמיים ושינויים ארגוניים לייצור כוח שמסוגל לעמוד בכל הספקטרום מלחימה בטרור ועד מבצעים מאוחדים.

''לתרומתו לשיתוף הפעולה האסטרטגי בין ארה״ב לישראל בשיתופי פעולה, בתרגילים ובמוכנות למבצעים עתידיים תהיה השפעה חיובית מתמשכת על שתי המדינות. המאמץ העילאי, המנהיגות יוצאת הדופן והמעורבות האישית של רא״ל איזנקוט מהווים קרדיט לו אישית, לצה״ל ולמדינת ישראל".

הרמטכ"ל הגיע ביום ראשון האחרון לביקור רשמי בן ארבעה ימים בארה"ב. מדובר במפגש השלישי של שני הרמטכ"לים, מאז כניסתו של דנפורד לתפקיד לפני פחות משנה.

נזכיר כי בשלושת החודשים האחרונים ביקרו בישראל שלושה רמטכ״לים: רמטכ"ל קנדה,

הגנרל ג׳ונתן ואנס, רמטכ"ל איטליה, הגנרל קלאודיו גרציאנו, ורמטכ"ל גרמניה, הגנרל וולקר ויקר.

הגנרלים מגיעים לביקורים בישראל במטרה להעמיק בנושאים שונים בהם: המלחמה בטרור ובדעא"ש, הפעלת כוח, יכולות אמל"ח, ותר״ש גדעון - איך מתכננים בניין כוח לעשר השנים הקרובות.