שחיה ברכה (אילוסטרציה)
שחיה ברכה (אילוסטרציה)פלאש 90

היום הראשון של המשחקים האולימפיים בריו שבברזיל לא בישרו טובות עבור המשלחת הישראלית, כשמלבד הטניסאי דודי סלע, כל היתר נכשלו בניסיונם להעפיל לשלב הבא.

היום (ראשון) ינסו חמישה מחברי המשלחת לתקן את הרושם בענפי הג'ודו, שחיה ואופניים.

בענף הג'ודו יהיו אלה גולן פולק וגילי כהן שינסו להחזיר את הכבוד האבוד אחרי ההדחה המוקדמת של שירה ראשוני.

התחרויות על המזרן ייפתחו ב-16:00 שעון ישראל. גולן פולק שהעפיל אוטומטית לסיבוב השני בקטגוריה עד 66 ק"ג, יפגוש את מת'יוז פונזה מזמביה, ואילו גילי כהן שתתחיל גם היא מהסיבוב השני תפגוש את המנצחת בין כריסטין לגנטיל ממאוריציוס לג'וד פאחמי הסעודית. מעניין יהיה אם היריבה הסעודית אכן תשחק מול כהן, במידה שתעלה לסיבוב השני. במידה שלא תופיע, תעפיל כהן היישר לשלב שמינית הגמר.

בבריכת השחייה יהיו שני נציגים ישראלים היום שיזנקו למקצי המוקדמות השונים. בתחילה הייתה אמורה להיות השחיינית אנדי מורז, אך בשל מחלתה החליטו בוועד האולימפי הישראלי שלא לתת לה להתחרות ולסכן את מצבה הבריאותי. בשעה 19:52, שעון ישראל תתחרה השחיינית עמית עברי במוקדמות ה-100 מטר חזה, כשאם תעפיל לחצי הגמר, תשחה שוב ב-4:24 לפנות בוקר.

20 דקות אחרי עברי, ב-20:14, יתחרה יעקב טומרקין כשיזנק למוקדמות ה-100 גב לגברים. הפרשי השעות בין ישראל לברזיל, יביאו גם את טומרקין, להתחרות בשלב הבא, שלב חצי הגמר ב-100 גב גברים בשעה 5:06, שעון ישראל.

הישראלית האחרונה להתחרות היום תהיה שני בלוף, בענף האולימפי שלא מוכר דיו, ענף האופניים. בלוך תזנק בשעה 18:15 למירוץ אופני הכביש שייערך למרחק של 141 ק"מ יחד עם עוד 67 רוכבות, וייצא לדרך בנמל קופאקבנאה.

בדרך למדליה ראשונה במשחקים האולימפיים?