אורי ששון. התקווה הכמעט אחרונה בג'ודו
אורי ששון. התקווה הכמעט אחרונה בג'ודוצילום: איגוד הג'ודו

מזרן הג'ודו לא מאיר פנים לחברי המשלחת הישראלים. אחרי ההדחה המהירה והמאכזבת של שירה ראשוני אמש, כבר לאחר 2 דקות של התמודדות, נחלו היום (ראשון) ג'ודוקאים ישראלים נוספים אכזבה וכישלון כשהודחו בבושת פנים ובמהירות מפתיעה.

פולק, אחד מהכישרונות הישראלים העולים, הודח גם הוא במהירות, כשזה אפילו שבר את שיאה השלילי של ראשוני אמש, כשהודח כבר אחרי פחות משתי דקות בקטגוריה עד 66 ק"ג. פולק נכנע לריתוק ששווה איפון בן 20 שניות של היריב הזמבי, מת'יוז פונזה ולמעשה סיים את דרכו במשחקים האולימפיים.

ההדחה מפתיעה ומאכזבת במיוחד לנוכח העובדה כי פולק שפתח טוב את הקרב, היה גם פייבוריט לניצחון בו, אך לאחר שטעה בכניסה לתרגיל ולא הצליח להשתחרר מהריתוק, סיים זה את דרכו באולימפיאדת ריו הנוכחית.

אם זה לא מספיק, אזי שגם הג'ודוקאית הישראלית גילי כהן הודחה כבר במשחקה הראשון באולימפיאדה הנוכחית, כשהפסידה ליריבתה במשקל עד 52 ק"ג, כריסטין לז'נטיל ממאוריציוס. כהן, שפגשה בסיבוב השני את היריבה ממאוריציוס, פתחה אמנם טוב יותר את הקרב שלה בשמינית הגמר ויריבתה קיבלה שני עונשים, אך חצי דקה בלבד לסיום הקרב, לז'נטיל השיגה יוקו והכריעה את הקרב שהביא להדחה נוספת של ישראלי ממשחקי האולימפיאדה בריו שבברזיל.

כזכור, היריבה ממאורציוס העפילה לסיבוב השני לאחר שיריבתה מערב הסעודית החליטה להחרים את ההתמודדות מחשש למפגש מול הג'ודוקאית הישראלית כהן, וכעת גם היא וגם כהן מחוץ למשחקים האולימפיים.