גלגל הצלה. אבי ניסנקורן
גלגל הצלה. אבי ניסנקורןצילום: אורן כהן, דוברות ההסתדרות

במסגרת הדיונים על התכנית הכלכלית לשנים 2017-2018 הגיעו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ושר האוצר משה כחלון, להבנות על פיהן יידחו חלק מהפעימות בהסכם המסגרת האחרון.

במקביל, עובדי המגזר הציבורי יקבלו תוספת של 0.25%, כך שהסכם השכר יעמוד על תוספת של 7.75%.

בדיונים עם יו"ר ההסתדרות, שהתקיימו אצל מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, ובהם נטלו חלק הממונה על השכר, יוסי כהן והממונה על התקציבים, אמיר לוי, סוכם כי הפעימות יידחו למועדים הבאים:

ההעלאה של 1.5% שתוכננה ל-1 בינואר 2018 תידחה ל-1 ביוני 2018. העלאת השכר בסך 1.755 שתוכננה ל- 1 ביוני 2018 תידחה ל-1 בדצמבר 2018 ואילו ההעלאה האחרונה תידחה מדצמבר 2018 ל-1 במרץ 2019.

בסיכום בין שר האוצר ליו"ר ההסתדרות סוכם כי העובדים יקבלו תוספת של 0.25% כך שהפעימה האחרונה תגדל משיעור של 1.5% לשיעור של 1.75%.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מסר, "היום הושטנו גלגל הצלה לתקציב המדינה והדבר נעשה מתוך תחושת אחריות עמוקה לעתיד החברה הישראלית. ההבנות שהושגו קובעות כי עובדי המגזר הציבורי יקבלו פיצוי בגין דחיית הפעימות, בתוספת נוספת לשכרם בגובה של רבע אחוז, מהלך שיביא את התוספת הקבועה בהסכם המסגרת ל-7.75%."

"נוסף לשמירת האיזון הכלכלי של מדינת ישראל, השינוי מאפשר לחזק את התיקון ההיסטורי שהובלנו בתחילת השנה, ולהגדיל במנה נוספת את השכר לאוכלוסיות המוחלשות", הוסיף ניסנקורן.

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, ציין בנוסף "יו"ר ההסתדרות גילה אחריות כשנרתם לסייע לתקציב המדינה באמצעות דחיית הפעימות בהסכם השכר. צעד זה מתווסף לצעדים רבים שהאוצר מקדם בימים אלו במטרה להתכנס למסגרות פיסקליות שיאפשרו את המשך הפחתת יחס חוב תוצר ושיביאו להגדלת הצמיחה במשק. אני מבקש להודות ליו"ר ההסתדרות על ההירתמות וההיענות החיובית לבקשתו של שר האוצר".