אילוסטרציה.
אילוסטרציה.יוני קמפינסקי

חבר מועצת עיריית תל אביב, חיים גורן, מתייחס היום (שני) לגל המחאה בשבועות האחרונים של ערביי יפו נגד המבנה ששכרה ישיבת ההסדר ביפו ברחוב ציונה תג'ר.

לערוץ 7 מספר גורן כי מדובר בסכסוך שכנים שמישהו מנסה להפוך אותו לעימות לאומני. "ישיבת ההסדר ביפו חיפשה מקום מגורים לתלמידים ומצאה מבנה בשכירות ברחוב קטן ושקט - שרוב האוכלוסייה בו ערבית. המבנה עבר שיפוץ ואז החלו פעולות מחאה.

"היו לערבים מספר טענות - לדוגמא שהשיפוץ נעשה שלא כחוק, שכניסה של כמה עשרות בחורים תפר את השקט והשלווה במקום. הם טענו גם שחלק מהבחורים מסתובבים עם נשק וזה מייצר אוירה מתוחה".

לדבריו לא היה מקום לגל המחאה. "צריך להפריד כאן בין שני עניינים, יש כאן בעיית שכנים שבכל מקום בעיר כשעושים משהו חדש - יש אנשים שזה מפריע להם מסיבות שהן לעיתים מוצדקות כמו רעש או תנועת אנשים".

"אבל כאן היו גורמים שניסו לקחת את זה למקום לאומני, כאילו זו השתלטות יהודית על יפו ורצון להשתלט על שטח ערבי - וזה פשוט לא נכון. נפגשתי עם נציגי הציבור הערבי והסברתי להם שאף אחד לא רוצה להשתלט. לא תהיה מוסיקה, לא הפרעות ולא רכבים, אלו רק בחורי ישיבה. אבל היו כאן כל מיני גורמים שהתלבשו על הסיפור הזה. אנחנו יודעים שמעורבים כאן מפלגת חדש וגם הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית שרוצים לעורר כאן מהומות", מסביר גורן.

גורן בטוח שהישיבה ביפו תמשיך לכבד את האוכלוסייה הערבית. "יפו זו עיר שפתוחה לכולם, עיר מעורבת יהודים וערבים ואין סיבה למנוע מיהודים לגור שם. דיברתי עם מנהלי הישיבה ועם ראש הישיבה שינחו את התלמידים שלא להסתובב עם נשקים באופן בולט.

''הגרעין התורני ביפו רוצה לחזק את הקהילה היהודית - אבל אין שום עניין להיאבק בערביי יפו. הם היו כאן הרבה שנים ויישארו כאן הרבה שנים. כאזרחי ישראל יש להם זכויות שוות כמו לכל אזרח", הוא מסכם.