שגיא מוקי באחד הקרבות היום, בריו
שגיא מוקי באחד הקרבות היום, בריוצילום: רויטרס

סוף לחלום. שגיא מוקי כבר לא יזכה במדליה במשחקים האולימפיים בריו שבברזיל. אחרי שגבר מוקדם יותר היום (שני) על יריבים מסלובניה, גרמניה וארצות הברית, שגיא מוקי לא הצליח לשחזר את ניצחוניו בשני הקרבות האחרונים כשהפסיד בקרב חצי הגמר ובקרב הניחומים ליריביו, מה שהביא אותו לסיים את היום כמו שהתחיל - ללא אף מדליה.

את קרב חצי הגמר הפסיד מוקי ליריב מאזרבייג'אן, אלוף אירופה המכהן, ואילו את קרב הניחומים, הקרב על מדליית הארד הפסיד מוקי לסגנו של הזארי, הגיאורגי לאשה שבדטואשווילי.

אם את ההפסד של מוקי בקרב חצי הגמר אפשר היה לעכל, כשזה הותיר אותו ללא הסיכוי לזכות באחת משתי המדליות הראשונות, אך עדיין עם סיכוי לזכיה במדליית הארד, השלישית בטיבה, אזי שאת הקרב האחרון קשה חברי המשלחת הישראלית והאוהדים הרבים בבית ובאולם, לעכל.

מצד שני, עבור מוקי, למרות ההפסד בקרב חצי הגמר וגם זה שבקרב הניחומים עדיין נחשב היום שעבר עליו כהישג לא מבוטל כלל, כשזה מגיע אחרי יומיים מאוד מאכזבים באולם הג'ודו, שהסתיימו עם שלוש הדחות כבר בתום הקרב הראשון של חברי המשלחת הישראלים, ולאחר פציעה ממנה סבל והחלים רק לאחרונה.

עצם הגעתו של מוקי, אלוף אירופה ממשחקי באקו 2015 והמדורג שביעי בעולם למשקלו, אל קרב חצי הגמר עודדה ורוממה את רוחה של המשלחת הישראלית, כשסוף סוף נמצא ספורטאי שהצדיק את הציפיות הגבוהות ממנו שכן מוקי נחשב לאחד המועמדים הבכירים למדליה בקטגוריית המשקל עד 73 ק"ג.

שבדטואשווילי הגאורגי, סגן אירופה המכהן, זכה באליפות האולימפית בלונדון במשקל אחד נמוך יותר, עד 66 ק"ג, והחליט לאחר המשחקים ב-2012 לעלות קטגוריית משקל. בפעמיים מאז שפגש את מוקי ניצח הישראלי, עד הערב, דווקא בקרב על מדליה אולימפית.