אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה היום (שלישי) על ביצוע בדיקת רקמות לאישה הנמצאת בימים האחרונים בנמל התעופה בן גוריון עם תינוקת שהגיעה עמה בטיסה מסרי לנקה.

האישה, גלית נקש, בת 49 מרמת גן, הסכימה לבדיקה, שנועדה לקבוע אם הילדה היא בתה. בית המשפט הבהיר כי אם תשלול זאת הבדיקה, התינוקת תגורש.

נזכיר כי מאז יום שבת, התינוקת בת השנה מוחזקת בנמל התעופה בן גוריון מאחר ורשות האוכלוסין לא מאפשרת לנקש, שטוענת כי היא אמה הביולוגית, להכניס ארצה את בתה.

לדברי נקש, יש לה "תעודת לידה ובדיקות אולטרה-סאונד שנעשו לפני הלידה...נסעתי לסרי לנקה בחודש השביעי להריון - הייתי חייבת. עשיתי טעות, אני מודה. אני משלמת עליה היום, לצערי".

"אני רוצה לעשות בדיקת רקמות - באתי לכאן כדי לעשות את הבדיקה. אין שגרירות בסרי לנקה בשביל זה", קראה נקש בראיון לגלי צה"ל, "אני מתחננת לבדיקת רקמות מרגע שנחתתי כאן. הם לא מסכימים. אני אומרת להם, 'תשאירו אותי כאן במעצר, אבל תקחו כבר את הבדיקה'. אני מתחננת. אין לי מוצא".

גלית טוענת כי הרשויות רוצות "לראות מסמכים משבועיים לפני הטיסה, אבל אין בדיקות בחודש השביעי! אני לא מבינה איך אני, כאזרחית ישראלית, לא יכולה להיכנס לארץ". נקש זעקה: "אני מבקשת ראיון עם שר הפנים, אמא שלי מתחננת, אף אחד לא מדבר איתנו! הילדה ישנה על ספה בלי סדינים, לזה צריך להתייחס! תשפטו אותי אחר כך, תתלו אותי בכיכר העיר! המצב שבו אני נמצאת כרגע הוא לא נתפש".