הרב יונה גודמן
הרב יונה גודמןצילום עצמי

הרב יונה גודמן מנהל חינוכי של רשת ישיבות ואולפנות בני עקיבא, וראש תחום חינוך אמוני במכללת אורות, מתייחס בערוץ 7 לאכזבה הלאומית מהנציגים הישראלים באולימפיאדת ריו.

"אם אין מדליה אין סיבה להיות בדיכאון וגם אם תהיה מדליה לא צריכים להיות בהיי.. אבל אני קודם כל מציע לא לזלזל בבני הנוער שמאוד מתעניינים בזה, זה מעסיק אותם בעיקר את הבנים. תמיד זה נכון להתעניין להקשיב ולא להתייחס בציניות כפי שאני שומע לעיתים על כאלה שמדברים על 11 מטומטמים שרצים אחרי כדור, לזלזל זה לא נכון".

ובכל זאת צריכים לדבריו לקחת את האולימפיאדה למקומות הנכונים, "אפשר לקיים שיח רוחני ותורני מתוך כבוד הדדי, וכאן נראה לי שקצת התבלבלנו החלפנו את הספורט שהוא דבר בריא בהערצה של ספורט מסחרי שמגלגל סכומי כסף אדירים וגורם לעיתים לאנשים נזק כשהוא לוקח אותם לקצה גבול היכולת. נכון שאפשר בדיעבד לגזור מהאולימפיאדה רווחים חינוכיים כמו עמל ומשמעת עצמית אבל צריך לדעת שספורט זה קודם כל בריאות".

הרב גודמן קורא לקום מהכורסא ולצאת להליכה או ריצה, כלשונו. "אנחנו בעד בריאות הגוף אז במקום לזלזל או להעריץ ולהישאר נטולי ספורט בואו ננסה להשתלב בקהילה בספורט עממי, נקים נבחרת או קבוצת ריצה למרתון שאנחנו יכולים לעשות. כי אנחנו בעד בריאות הגוף אבל לא ללכת לקצוות כמו הערצת כוכבי עליון, ולעקוב אחרי מה שהם לבשו ומה הם אכלו. ספורט עממי ובריאות הגוף זה דבר חשוב. לכן נלמד לכוון את עצמנו לא למבט פאסיבי על אחרים אלא להשתמש באולימפיאדה כקרש קפיצה להזיז את עצמנו וגם בקבוצות בנים וגם בנות".