חברי הפאנל
חברי הפאנלצילום: יח"צ

"מעלה- המרכז לציונות דתית" קיים אמש (שני) יום עיון בשכונת נווה שאנן בחיפה לקראת תשעה באב בו השתתפו עשרות בני נוער ומבוגרים.

בפאנל אשר עסק בנושא הקיטוב בחברה הישראלית, השתתפו פרופ' יחזקאל טלר נשיא מכללת גורדון, הרב ד"ר יוסי שטמלר רב אוניברסיטת חיפה, ח"כ מוטי יוגב והרב רמי גליקשטיין מרצה בצה"ל וברשת שיעורי התורה של מעלה

יוגב התייחס בדבריו להתנתקות מגוש קטיף ואמר, "אין לנו פריווילגיה לשנוא אחד את השני. תקופת ההתנתקות הייתה תקופה קשה מאוד בחילוקי הדעות בעם. למרות התחושות הקשות, אסור לנו לחוש שנאה כלפי אלו שתמכו בהתנתקות".

במקביל לפאנל, העביר הרב יוני מילוא סדנא לנוער שעסקה ביכולה השליטה העצמית בעולם דיגיטלי, לצד סרט בנושא.

מנכ"ל מעלה, רפי קפלן, ציין "הסערות בשבועות האחרונים פילגו את החברה הישראלית למחנות שונים. דווקא בתשעת הימים, זהו הזמן לעצור לחשבון נפש לאומי ולהבין כיצד אנו שמים בצד את המלחמות ומתגברים על מחלוקות אלו, כדי שנוכל להתמודד יחד כעם מול הדברים הקשים באמת".

הרב אלי בלום, מרצה ברשת שיעורי התורה של מעלה, רב קהילת ביכנ"ס רמב"ם בחיפה ומארח יום העיון אמר ביום העיון, "יש צורך בבירור פנימי בתוך הציבור הדתי לאומי, רק לאחר מכן נוכל לחתור לאהבת ישראל".

על תקיפת רבני הציבור הדתי, הוסיף הרב, "יש לנו חובה שלמדנו מחכמים לא לשתוק ולהתעלם, אלא למחות על עיוות כשצריך, אחרת יתלה קולר של קלקול על צווארנו. לאחר שנברר את דרכנו, נוכל לחתור לאהבת ישראל".

הרב רמי גליקשטיין הוסיף, "בכל דור יש מצוות עשה מיוחדת שעליה צריך למסור את הנפש. יש דור שזו הייתה מצוות ברית מילה, שיהודים עשו הכל כדי למול את בניהם, אך בדור שלנו חד משמעית יש מצווה למסור את הנפש למען האחדות. חזרנו לארץ, לבית שלנו, ועכשיו יש לנו מבחן שבו הקב"ה בוחן אותנו, מבחן האחדות".