אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: iStock

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, השופט כאמל אבו קאעוד, חייב עובד בפיצויים של כ- 40 אלף ש''ח למעסיקתו בגין הפרת חובת הנאמנות ביחסי העבודה, בהקמת עסק מתחרה במקביל לעבודתו בחברה.

לפסק הדין המלא

חברה העוסקת בעיצוב אומנותי במוצרי זכוכית פנתה לבית הדין לעבודה בירושלים בתביעה נגד עובד בחברה שהפר לטענתה חובת הנאמנות בכך שפתח עסק מתחרה במקביל לעבודתו בחברה.

העובד שימש בחברה כמעצב ויוצר עבודות בצריבה אומנותית על זכוכית. בחודשים האחרונים לעבודתו העובד הקים עסק בתחום הזכוכית, שכר מבנה להפעלתו ורכש מכונה משומשת להדפסה על זכוכית בעלות של 120 אלף ש''ח.

השופט פסק כי העובד ישלם לחברה פיצוי של כ- 40 אלף ש''ח בגין הקמת העסק המתחרה וציין, "במסגרת יחסי העבודה, חלים בין הצדדים יחסי אמון. חובות האמון הן דו סטריות, ואינן נחלתו של צד אחד בלבד. במסגרת חובות האמון, רשאי המעסיק להניח, כי העובד המועסק אצלו במשרה מלאה, מקדיש את כל מרצו לטובת מקום עבודתו.

''התנהלותו של העובד היתלה בחברה ובבעליה, היא חשפה אותה לחשש מריגול תעשייתי, מהימלטות מידע קונפידנציאלי, והעמידה אותה בחוסר ודאות וחשדנות כלפיי עובדיה, לקוחותיה וספקיה עד כי חששה לפגיעה מהותית בקניינה.

''ביחסי עבודה תקינים, המעסיק לא אמור לחשוש מעובדיו ומפגיעה פוטנציאלית בעסקו באופן שהחברה נחשפה בענייננו. הפרה של מרקם היחסים המיוחדים שבין מעסיק לעובד באופן שהנתבע הפר אותו, מקנה לחברה זכות לפיצויים".