ממשיכים עם מחיר למשתכן. כחלון
ממשיכים עם מחיר למשתכן. כחלוןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שר האוצר, משה כחלון, מציג הבוקר (חמישי) בפני שרי הממשלה את תקציב המדינה, אשר אמור להיות מאושר בישיבת הממשלה היום.

בפתח הישיבה אמר כחלון, "אני מתכבד להציג בפניכם את תקציב המדינה לשנים 2017 ו-2018. את התקציב הקודם ל-2015 ו-2016 אנחנו מסיימים בצורה טובה, עם דירוג טוב, עם כלכלה חזקה, עם גירעון נמוך ואחראי ועם יחס חוב-תוצר מהנמוכים שהיו כאן בשנים האחרונות".

לדבריו, "מדובר בתקציב שממשיך את הגידול בתקציב המשרדים החברתיים, חינוך, בריאות ורווחה. בתקציב הזה אנחנו נמשיך ליישם את דו"ח העוני של ועדת אלאלוף, לרכוש דירות בדיור הציבורי, נמשיך להעניק הטבות לניצולי שואה, משפחות חד הוריות, מקבלי הבטחת הכנסה, ואוכלוסיות דומות".

כחלון ציין בפני השרים, "התקציב הזה הוא תקציב עם מנועי צמיחה, עם הורדת מיסים, עם הקלה לחברות, עם הקלה ברגולציה ובפתיחת עסקים ועם גישה של הקלה בכל עשיית העסקים. בנוגע לתקציב הביטחון אני גאה בהסכמה בין משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון ומשרד האוצר. הפסקנו את השיח האלים נגד חיילי צה"ל".

"בתקציב הזה נעשים מאמצים להילחם בריכוזיות ולפתוח את השוק לתחרות. אנחנו ממשיכים במאמץ הלאומי לפתרון משבר הדיור. בארבע השנים הקרובות רוב קרקעות המדינה יוקצו לזוגות הצעירים. תכנית מחיר למשתכן תמשיך בכל רחבי הארץ", הדגיש כחלון.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בפתח הישיבה כי התקציב נושא בשורות של עידוד הצמיחה, הגדלת התחרות, הפחתת יוקר המחיה. "אני מבקש לחדד ולהבהיר: הצמיחה היא היסוד החשוב ביותר בניהול מדיניות הכלכלה של מדינת ישראל והמדיניות החברתית של מדינת ישראל. אין מדיניות חברתית ללא מדיניות כלכלית שמאפשרת צמיחה ומייצרת את המשאבים. כל השאר זה דיבורים על חלוקה, קטיפת הפירות מהעץ".

לדבריו "אנחנו חייבים כל הזמן לגדל את הפירות, לגדל את העץ, ולכן בזכות הצמיחה של העץ הכלכלי שלנו מגיעים כספי המסים שמאפשרים למדינה לממן את כל הצרכים שלה – את השירותים החברתיים בחינוך, ברווחה, בבריאות, בביטחון, בכל תחום אחר".

"לכן התקציב כולל כמה צעדים חיוניים להגברת הצמיחה. קודם כל הפחתת שיעורי המס. הפחתת שיעורי המס גורמת לכך שאנשים ישקיעו, יזמים ישקיעו, עובדים יעבדו, אנשים יסתכנו כדי לייצר ערך. הם לא עושים את זה במס גבוה, הם עושים את זה במסים נמוכים והתוצאה היא הגדלת תקבולי המס, זה הדבר הראשון".

"הדבר השני זה הפחתת הרגולציה. הרגולציה חונקת את הכלכלה, אנחנו פותחים את הכלכלה. דבר שליש – עידוד חברות טכנולוגיות בינלאומיות נוספות כדי שיבואו וישקיעו בישראל. אנחנו בכלכלה גלובלית, אנחנו מתחרים על הון, על ידע, על יזמות ואנחנו מעודדים יזמים וחברות טכנולוגיות המובילות והגדולות בעולם לבוא ולהשקיע בישראל. דבר רביעי – השקעה גדולה בתשתיות התחבורה הציבורית. כולכם נוסעים בכבישי הארץ, אתם רואים את השינוי העצום, אנחנו ממשיכים בו", הוסיף נתניהו.